به گزارش ایرنا، ابراهیم مهرانفر روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی قزوین که در سالن اجتماعات قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد افزود: بالاترین ارزش در یک جامعه دین است که اگر اعمال، گفتار و رفتار شهروندان بر مبنای آن باشد و اوامر و نواهی الهی مد نظر قرار گیرد جامعه دچار خطا و جرم نخواهد شد.
وی افزود:رعایت تمامیت نفسانی و جان انسانها ارزش اسلامی دیگری است که کسی حق ندارد به آن تجاوز کند آنچانکه در صورت ضرب و جرح یا ارتکاب قتل مجازات سنگینی در پی خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: آبروی انسانها ارزش سومی است که رعایت آن در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته و هیچ کس حق ندارد با اعمال و رفتار خود موجب وهن و بی آبرویی دیگری شود.
مهرانفر اضافه کرد: احترام به مال مشروع مردم یک ارزش اسلامی دیگر است و هرگونه تجاوز و دست اندازی به آن جرایم مالی و مجازات سنگینی خواهد داشت.
وی گفت: توجه به عقل و انجام امور بر مبنای منطق یکی دیگر از ارزش های اسلامی است که موجب می شود میزان تخلف و جرم در جامعه کاهش یافته و ثبات و آرامش در جامعه افزایش یابد.
این مسئول گفت: این پنج ارزش و سایر ارزش های اسلامی اگر در جامعه مراعات شوند سه محصول تاثیرگذار و کلیدی ثبات و آرامش،ایجاد امنیت و عدالت به دست می آید.
وی با بیان اینکه امنیت در سلسله نیازهای زیستی انسان مرتبه بالاتری از خوراک و پوشاک دارد اضافه کرد: اگر در یک جامعه امنیت وجود نداشته باشد اقتصاد، تجارت، بازار، علم و تحصیل نیز در آن جامعه وجود نخواهد داشت.
مهرانفر یادآور شد:امروزه امنیت آفرینی و القای حس ثبات در جامعه از افتخارات نیروهای مسلح است که با جانفشانی و رشادت های آنها به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: باید برای ثبات امنیت و عدالت در جامعه به گونه ای عمل کنیم که ارزش های اسلامی در جامعه پررنگ شده و رعایت آنها در میان شهرونداون در اولویت قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: یکی از موارد بسیار مهم برای ایجاد ثبات در جامعه تقویت بعد معنوی افراد جامعه مقابل بعد حیوانی است که می تواند از بسیاری از جرایم و آسیب ها در جامعه جلوگیری کند.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: باید در این شرایط در انجام ماموریت و وظیفه خود به نحو احسن اقدام کرده و به بیت المال، نظام و مردم نگاه مسئولانه تری داشته باشیم.
مهرانفر خاطر نشان کرد: امروزه نیروهای مسلح با استراتژی و اصول حاکم بر آن از جمله اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن، انظباط درونی و اقتدار بیرونی این مسیر را طی می کند.
وی یادآور شد:دشمنان ما چون در جنگ نظامی ناموفق بوده اند و می دانند عملیات نظامی آنها به دلیل اقتدار نیروهای مسلح جوابگو نخواهد بود به جنگ اقتصادی روی آورده اند.
این مسئول گفت: امیدواریم این پیچ تاریخی را نیز با اقتدار پشت سرگذاشته و در جنگ اقتصادی نیز همچون گذشته موفق و سربلند باشیم.

**آمار جرایم در نیروهای مسلح بسیار پایین است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح طبق قانون برای رسیدگی به تخلفات نیروهای مسلح پیش بینی شده است و هدف آن مقابله با تخلفات برای دفاع از امنیت مردم، تحکیم مبانی نظم، تقویت سلسله مراتب فرماندهی، بهبود وضعیت پیشگیری و... است.
مهرانفر اضافه کرد: امروزه نیروهای مسلح از افراد پاک، خدوم، زحمت کش و سالمترین افراد جامعه هستند و آمار تخلفات این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه بسیار پایین است.
وی افزود: نیروهای مسلح با وجود اینکه مسئولیت بسیار سنگینی دارند اما آمار جرایم در این قشر بسیار پایین است و روز به روز کاهش می یابد .
این مسئول اضافه کرد: دلیل کاهش جرم در نیروهای مسلح تدوین و اجرای برنامه پیشگیری از وقوع جرم و نظارت نهادهای نظارتی در نیروهای مسلح است.
وی گفت: مجموع این تلاشها باعث شده که نیروهای مسلح کمترین میزان جرم را داشته باشند اما به دلیل حساسیت نیروهای مسلح و وظایف بسیار مهم و تاثیرگذار آنها در جامعه وجود یک جرم نیز در نیروهای مسلح قابل تحمل نیست.
مهرانفر اضافه کرد: سیر نزولی جرایم نوید بخش این موضوع است که در آینده بتوانیم با تلاش و برنامه ریزی بیشتر آمار جرایم نیروهای مسلح را به حداقل یا صفر برسانیم.
در ادامه این مراسم از زحمات و تلاش های رحیم یونسی زرینی دادستان نظامی سابق قزوین تجلیل و جعفر خوشه چین ملکی به عنوان دادستان جدید نظامی قزوین معرفی شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.