مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از افزایش 49 درصدی بارندگی های استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حبیب عبدلی صبح امروز در جلسه شواری اداری شهرستان ارومیه ضمن ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت آب و هوایی از افزایش بارندگی های استان در سال زارعی جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بارندگی های آذربایجان غربی در سال زراعی جاری از اول مهر 96 تا 16 تیر سال جاری به میزان 408.7 میلی متر بوده است که نسبت به سال زراعی گذشته 49 درصد و نسبت به میانگین آماری بلند مدت 25 درصد افزایش یافته است.

عبدلی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی و به ویژه مناطق جنوبی استان با وجود بارندگی های اخیر همچنان در معرض خشک سالی قرار دارند تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد مساحت آذربایجان غربی را خشک سالی شدید و متوسط فراگرفته است.

وی در خصوص تغییرات دمایی استان نیز افزود: میانگین دمایی استان در سال جاری نسبت به میانگین بلند مدت افزایش 1.4 درجه ای داشته است که این موضوع، اهمیت کاهش و کنترل عوامل انسانی موثر در افزایش دما را دو چندان می کند.

علیزاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد زندانیان آذربایجان غربی، بیش از ظرفیت اسمی زندان ها است  از افزایش شمار زندانیان از چهار ماهه سوم سال گذشته تا کنون خبر داد و خاطرنشان کرد: باید با اجرایی کردن قانون مجازات های جایگزین حبس سعی در کاهش شمار زندانیان استان داشته باشیم.

علیزاده با اشاره به اینکه آیین نامه اجرایی ماده79 قانون مجازات های اسلامی از سال 93 ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: مطابق این قانون محکومین جرایم خفیف که محکوم به حبس به مدت  6 ماه و یا کمتر شده اند می توانند در صورت صلاح دید قاضی پرونده به ارائه خدمات عمومی رایگان در دستگاه های اجرایی مختلف به عنوان جایگزین محکومیت حبس بپردازند که لازمه اجرایی شدن این قانون همکاری همه دستگاه های اجرایی با دادگستری آذربایجان غربی است که تاکنون به نحو شایسته ای صورت نگرفته است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان باید با هماهنگی فرمانداری ها نسبت به اعلام ظرفیت ها و تخصص های مورد نیاز برای ارائه این نوع خدمات را به اداره کل دادگستری آذربایجان غربی اقدام کنند تا از ظرفیت های این قانون به نحو احسن در استان بهره مند شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربیبا اشاره به اینکه مردم و مسئولین اجرایی استان نسبت به این قانون نگرش درستی ندارند تصریح کرد: قانون مجازات های جایگزین حبس صرفا جرائم خفیف را شامل میشود نه جرائمی نظیر دزدی و کلاه برداری و لذا میتوان با جلوگیری از حبس این افراد از اُسیب های اجتماعی و روانی وارده بر فرد محکوم، خانواده وی و جامعه پیشگیری کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.