به گزارش ایرنا ، رییس کل دادگستری استان اردبیل روز یکشنبه در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت محرم و صفر می تواند به حل برخی از معضلات و مشکلات مطرح در جامعه کمک کند.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: تلاش های صادقانه و جهاد گونه بویژه از سوی خیرین و ستاد دیه استان برای برطرف کردن مشکلات انجام می شود و تداوم و استمرار آن با حمایت مردم ، خیرین و مسئولان در برطرف کردن مشکلات نیازمندان حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: حدود 30 هزار پرونده مالی در دادگستری استان وجود دارد که از این تعداد حدود 750 نفر از محکومان مالی در زندان های استان بسر می برند.
او گفت: تلاش های زیادی برای جلوگیری از ورود محکومان مالی به زندان ها از صورت می گیرد لیکن دستگاه قضایی طبق قانون عمل می کند و محکومان مالی روانه زندان ها می شوند.
به گفته وی ، زندانی شدن این افراد موجب بروز بسیاری از مسائل و مشکلات در بین این افراد و خانواده های آنها می شود که در صورت بی تفاوتی این آسیب ها کل افراد جامعه را در بر می گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هم با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در کشور در اردبیل اجرا می شود، گفت: استفاده از ظرفیت های مساجد و هیات های مذهبی در استان در گره گشایی از مشکلات مردم ارزشمند است.
یوسف خدادادی افزود: سال گذشته حدود 437 نفر محکوم مالی غیر عمد با مبلغ بیش از 30 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند و امسال نیز 85 نفر با مبلغ محکومیت 210 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شده اند.
خدادادی گفت: امروز نیز 16 نفر با مبلغ محکومیت 10 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد می شوند و زمینه آزاد سازی حدود 18 نفر از محکومان مالی غیرعمد نیز با مبلغ 50 میلیارد ریال فراهم شده که بزودی آزاد می شوند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.