علی پرزحمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به دنبال اتخاذ راهکارهای مناسب در جهت دریافت حقوق دولتی معادن هستیم، افزود: یک درصد از محل فروش منابع معدنی توسط معدن کاران باید در جهت بهسازی جاده های روستایی مورد استفاده قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: بسیاری از معادن استان حتی در ساخت راه دسترسی خود نیز اقدام نمی کنند و با حمل بار اضافی موجب تخریب راه های روستایی می شوند.
این مسئول گفت: از توسعه فعالیت های معدنی در استان و فعالان این بخش حمایت می کنیم اما در این حوزه باید حقوق دولتی نیز مطابق با قانون پرداخت شود.
رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت قزوین افزود: معادن استان سال گذشته با کسب درآمد 40 میلیارد ریالی تنها یک میلیارد و 100میلیون ریال تحت عنوان حقوق دولتی پرداخت کرده و در این خصوص کوتاهی داشته اند.
این مسئول با اشاره به مراجعه متعدد مردم و شکایت از فعالیت معادن و ایجاد مشکلات برای راه های روستایی، خاطر نشان کرد: بیشترین آمار خرابی جاده های روستایی در استان قزوین توسط عبور و مرور ماشین های معادن در بخش طارم سفلی و بخش اقبال شرقی و غربی و همچنین شهرستان های آوج و آبیک انجام می شود.
پرزحمت با اشاره به برگزاری منظم نشست های شورای معادن استان، گفت: قزوین از جمله استان های کشور است که آمار خوبی در برگزاری جلسات شورای معادن و پیگیری مسایل این حوزه دارد.
در استان قزوین 186 مجوز اکتشاف و بهره برداری از معادن صادر شده است که از این تعداد 85 معدن فعال در استان قزوین مشغول فعالیت هستند و 55 معدن نیز به طور راکد باقی مانده است.
عمده ترین معادن استان قزوین به استخراج آهک،سلیس و شن و ماسه تعلق دارد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.