به گزارش ایرنا علی فرخزاد روز شنبه در دیدار جمعی از آتش نشانان استان با استاندار قزوین ضمن تبریک روز ملی ایمنی افزود: طبق نرم قانونی باید به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه و هر 2 هزار و 500 نفر یک آتش نشان در استان وجود داشته باشد که این نرم تنها در شهرهای قزوین و الوند رعایت شده است.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات سخت افزاری آتش نشانی، اضافه کرد: هم اکنون 19 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین آتش نشانی در روستاها و شهرها مشغول خدمات دهی هستند در حالیکه نرم قانونی ما در این زمینه 110 دستگاه است.
فرخزاد افزود: با توجه به پراکندگی مراتع استان و واحدهای صنعتی باید با هم افزایی میان ایستگاه های آتش نشانی سطح استان و حتی استان های همجوار برای کنترل و رفع حوادث و سوانح اقدام کرد.
این مسئول ادامه داد: سازمان آتش نشانی در استان در حوزه های مختلف صنعتی، شهری و روستایی خدمات می دهد و با توجه به گستردگی حوزه خدمات دهی این سازمان باید با هماهنگی و هم افزایی میان ایستگاه های آتش نشانی برای بیشترین بهره برداری اقدام شود.
وی با بیان اینکه آتش نشانان قزوینی در سوانح خارج از استان نیز حضور می یابند، افزود: به عنوان مثال در حادثه آتش سوزی ابهر 19 دستگاه آتش نشانی از قزوین اعزام شد که به گفته مسئولان زنجان نقش موثری در اطفای آتش سوزی داشت.
این مسئول ادامه داد: کسانی که در حوزه آتش نشانی استان حضور دارند زبده ترین افراد هستند و در سال گذشته توانستند رتبه پنجم جهانی را در ورزش و مقام های متعدد ملی و جهانی به دست آورند.
فرخزاد با بیان اینکه پیشگیری نقش موثری در کاهش حوادث و سوانح دارد، افزود: انجام این مهم، خارج از وظایف آتش نشانی است و باید با همت دستگاه های اجرایی از قبیل اداره استاندارد، نظام مهندسی،سازمان صنعت،معدن و تجارت و ... اجرا شود.
وی گفت:هرچقدر تجهیزات و امکانات در استان وجود داشته باشد اما پیشگیری در استان صورت نگیرد اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.
این مسئول ادامه داد: باید در صدور پروانه و پایان کار از سازمان آتش نشانی برای رعایت مقررات ایمنی صریحا نظرخواهی شود تا به ساختمان های فاقد استاندارد پایان کار داده نشود.
وی ادامه داد:برگزاری دوره های آموزش های ایمنی همگانی و ارایه آموزش به دهیاران و شوراها از جمله مواردی هستند که باید بیشتر مورد پیگیری قرار گیرند تا در هنگام حوادث و سوانح شاهد کمترین میزان خسارات باشیم.
هم اکنون 320 آتش نشان در استان قزوین مشغول خدمات دهی هستند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.