محمدرضا بیاناتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار نسبت به ایمن نبودن مجتمع های تجاری این شهر افزود: بیشتر مجتمع های شهر همدان از ایمنی لازم دربرابر حادثه ها به ویژه آتش سوزی برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: نبود تجهیزات ایمنی یکی از عوامل اصلی حوادثی نظیر آتش سوزی در ساختمان های تجاری است و باید با پیگیری سایر دستگاه های اجرایی مسئول ، نواقص موجود هرچه سریعتر برطرف شود.
بیاناتی خاطرنشان کرد: این واحدهای تجاری مورد تایید سازمان آتش‌ نشانی نیستند و به لحاظ تجهیزات ایمنی لازم را ندارند که امیدواریم با پیگیری ارگان های مرتبط نظیر اتاق اصناف ، مشکلات موجود برطرف شود.
رئیس سازمان آتش نشانی همدان یادآور شد: هنوز حادثه پلاسکو تهران که یک سال از این اتفاق تلخ می گذرد، از اذهان عمومی پاک نشده و این پیامدهای ناگوار تلنگر و هشداری جدی برای رعایت اصول ایمنی است.
بیاناتی تصریح کرد: البته با بروز این حادثه دلخراش، واحدهای اداری همدان مراحل ایمن سازی و اصلاح نواقص موجود را در دست اقدام قرار داده اند اما در واحدهای تجاری هنوز بی توجهی به اصول ایمنی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این مشکل را در بافت مرکزی و بافت‌های تجاری قدیمی شهر همدان داریم چرا که در احداث مجتمع های تجاری جدید ، صدور پایان کار منوط به رعایت و اخذ تاییدیه اصول ایمنی است.
وی یادآور شد: رعایت نشدن استاندارد های ایمنی صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت و از تمامی مجتمع ها و واحدهای تجاری و حتی مسکونی درخواست می شود تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
شهر همدان داری 35 هزار واحد تجاری فعال است که اغلب آنها به ویژه در بافت قدیمی این واحدها فاقد ایمنی استاندارد هستند.
همدان با دارای بودن 10 ایستگاه آتش نشانی یکی از مجهزترین مناطق کشور به شمار می رود.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.