به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تسلیت شهادت چند تن از سربازان و مردم در مراسم رژه اهواز گفت: این حادثه تروریستی به‌عنوان اقدامی کورکورانه و قساوت آمیز، نشان دهنده ضعف و زبونی دشمن در مقابل ایران است.
وی اضافه کرد:مردم اهواز در طول تاریخ انقلاب اسلامی چه آن زمان که صدام آن را بمباران کرد و چه امروز که این چنین شاهد تعرض دشمن و همچنین مشکلات هستند، شجاعت و پایمردی خود را نشان داده اند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: در حالی که شهادت یک کودک چهار ساله در این حادثه موجب تاثر و نفرت انسان های دردمند شد سران استکبار از این حادثه اظهار خوشحالی کردند.
وی با بیان اینکه مشت مقاوم ملت ایران برای دشمن رمقی نگذاشته است، گفت: خط مقدم ایران، اکنون دیگر اهواز و خرمشهر نیست بلکه در مدیترانه و یمن و سایر کشورها در برابر زورگویان جهان ایستادگی می کند.
وی با انتقاد از معاهدات بین المللی که توسط مستکبران جهانی امضاء شده اند گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند این معاهدات بین المللی برای استعمار و سلطه جویی استکبار بر کشورهای دنیا است و دولتمردان باید نسبت به چنین معاهداتی تامل کنند.
امام جمعه قزوین در خصوص روزجهانی سالمندان و همچنین همبستگی کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت:در قرآن کریم و روایات دینی بر اکرام بزرگترها تاکید شده تا به پاس خدماتی که روزی آنها به ما کرده اند از آنها نگهداری و مراقبت شود.
وی اظهار داشت:در کنار این توصیه، به بزرگترها نیز به عطوفت و مهربانی با کودکان سفارش شده است، اما امروز شاهدیم تعداد زیادی از کودکان در فلسطین مورد حمله و ضرب و شتم دشمنان قرار می گیرند.
وی در ادامه با قرائت چندین بیت از مولانا روز این شاعر بزرگ ایرانی را گرامی داشت.
امام جمعه قزوین در آستانه برنامه ریزی مقدمات راهپیمایی اربعین افزود:این راهپیمایی، سیل خروشان عزت و آزادگی است که امیدواریم امسال با وجود تلاش دشمن برای تفرقه اندازی بین مردم ایران و عراق، اربعین را چه در کشور خود و چه در کربلا با شکوه و نظمی هرچه بیشتر برگزار کنیم.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.