به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ستاد اجرای طرح های آبیاری نوین استان قزوین افزود: اجرای طرح های آباری نوین با گذشت نیمی از سال 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این رقم قابل قبول نیست و باید جبران شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین گفت: بخش کشاورزی دارای اهمیت ویژه و بالایی بوده و این مساله اکنون دوچندان شده است.
وی با اشاره به لزوم مدرن سازی کشاورزی کشور و استان به دلیل ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های تولید در این بخش، اظهار داشت: با وابستگی کمتر در حوزه کشاورزی به خارج می توان در جهت تامین امنیت غذایی جامعه گام های بهتری برداشت.
حبیبی اظهار داشت: با تقویت زیرساخت های کشاورزی از جمله تجهیز اراضی به روش های نوین آبیاری می توانیم در تامین امنیت غذایی موفق عمل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با یک برنامه ریزی جامع و مناسب و با روحیه خودباوری می توان بر بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی فائق آمد.
این مسدئول در ادامه تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی مکلف به حمایت از بخش تولید از جمله در حوزه کشاورزی هستند و هیچ طرحی نباید به دلیل کم کاری و کوتاهی دستگاه ها معطل باقی بماند.
حبیبی خاطرنشان کرد: مجوزهای مربوط به زیر ساخت های بخش کشاورزی نیازمند طرح شدن در هیچ کمیسیونی نیست و تمام مدیران استانی و شهرستانی می توانند در این جهت اقدام های لازم را داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: فرمانداران ‌باید با توجیه کشاورزان مناطق خود از تسهیلات تخصیصی دولت در زمینه اجرای طرح های نوین آبیاری استفاده کنند.
وی با اشاره به لزوم تجمیع اراضی و همکاری کشاورزان برای اجرای طرح های آبیاری نوین، گفت: با یکپارچه سازی اراضی دولت هزینه های مکانیزه کردن اراضی در آبیاری تحت فشار را قبول می کند و با کمی همت می توانیم در این زمینه به استان نخست کشور تبدیل شویم.
در حال حاضر 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اعم از باغی و زراعی به روش های آبیاری نوین مجهز هستند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.