به گزارش ایرنا نخستین تفاهم نامه توسعه کسب و کارهای فناوری اطلاعات خوزستان در زمینه توسعه خدمات ICT، ایجاد اشتغال پایدار و تبدیل کسب و کارهای سنتی به دیجیتال میان استانداری خوزستان و شرکت فناپ به امضا رسید که به موجب این تفاهم نامه شرکت فناپ برای سرمایه گذاری، حمایت از شرکت های بومی و ارایه محصولات فناوری و اطلاعات در استان همکاری می کند.
استاندار خوزستان درباره این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: این تفاهمنامه میان استانداری خوزستان و مجموعه فناپ برای کسب و کارهای دیجیتال، شهر هوشمند، داشبرد مدیریتی و همچنین تقویت این مجموعه که کارهای بانکی را در منطقه آزاد اروند تولید می‌کند است و ایجاد 2 هزار شغل و راه‌اندازی دفتر توسعه در استان از جمله تعهدات این تفاهم نامه است.
غلامرضا شریعتی با بیان این که پیش از این نیز مجموعه فناپ در زمینه پنجره واحد در استان خوزستان فعالیت داشته اند توضیح داد: برنامه پنجره واحد اکنون در حال تبدیل شدن به پروژه ملی در حوزه سرمایه‌گذاری برای کشور است و امیدواریم به برنامه ای پیشرو در سطح ملی تبدیل شود.
وی با اشاره به برنامه توسعه خدمات ICT بیان کرد: این برنامه ها علاوه بر اشتغال، مدیریت مدرن را در جامعه راهنمایی می‌کند و داشبرد مدیریتی که مجموعه‌ای از مدیریت دیجیتال و مدرن در حوزه استان است ایجاد می کند.
استاندار خوزستان ادامه داد: این برنامه باعث بالا رفتن بهره‌وری و کاهش هزینه و پرت زمان نیز می شود تا بتوان برای رضایت مردم گام برداشت.
همچنین تفاهم‌نامه همکاری دیگری میان اداره ‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان و شرکت ارتباطات کوه نور در حاشیه این بازدید منعقد شد که هدف از این تفاهم‌نامه تهیه و تجهیز یک دستگاه خودروی بحران به صورت پایلوت برای اطلاع‌رسانی در مواقع بروز بحران در استان خوزستان است.
به موجب ابن تفاهم نامه مدیریت بحران خوستان متعهد شد یک دستگاه خودروی مناسب به همراه دکل هیدرولیک به منظور نصب تجهیزات ارتباطی تهیه کند و اپراتور بحران موظف است تجهیزات مخابراتی مورد نیاز به منظور نصب بر روی خودروی مذکور را
تامین و نصب کند و 50 سیمکارت شرکت نورتل را ارایه دهد.
سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان از روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه با حضور شرکت‌های فنی و مهندسی فعال در حوزه فناوری اطلاعات در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی استان برپا شده و تا شامگاه یکشنبه ادامه داشت.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.