حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مجیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برپایی موکب پذیرایی از زائران سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین از 5 سال پیش، موکب اداره کل اوقاف قزوین امسال در صحن مقدس حضرت زهرا (س) واقع در حرم حضرت علی (ع) برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در موکب مستقر در نجف اشرف به زائران خدمات فرهنگی، پزشکی و پذیرایی ارایه می شود، تاکید کرد: امسال به صورت اختصاصی 20 هزار قرص نان لواش پخت و بین زائران توزیع می شود.
به گفته حجت الاسلام مجیدی، در موکب امسال و برای نخستین مرتبه و به صورت اختصاصی خدمات چند منظوره شامل خیاطی و کفاشی نیز به زائران ارایه و چایخانه حضرتی نیز در صحن مقدس حضرت علی (ع) به صورت دایمی و شبانه روزی احداث می شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه موکب مستقر در نجف اشرف هشت روز قبل از اربعین حسینی و سه روز نیز پس از آن خدمات خود را به زائران ارایه می دهد، گفت: در مدت 11 روز یاد شده 700 کیلوگرم برنج و 80 هزار بطری آب برای توزیع در نظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای ارایه خدمات پزشکی نیز با هماهنگی های به عمل آمده با هلال احمر، تعدادی پزشک در موکب حضرت سیدالشهدا (ع) مستقر شده تا به زائران خدمات لازم را ارایه دهند.
حجت الاسلام والمسلمین مجیدی تاکید کرد: براساس پیش بینی های به عمل آمده امسال هفت میلیارد و 500 میلیون ریال برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از محل اعتبار موقوفات استان هزینه خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 60 خدمه به طور شبانه روزی تنها در محل پذیرایی زائران به خدمت رسانی مشغول خواهند بود، اظهار داشت: موکب های دیگری نیز در صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف از استان های کرمانشاه و البرز جهت ارایه جامع خدمات به زائران برپا می گردد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.