به گزارش ایرنا،آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در همه مناطق استان قزوین با شور و شعور تحسین بر انگیزی برگزار شد که باید از همت و تلاش همه مردم استان برای برگزاری باشکوه این مراسم تشکر کرد.
وی اضافه کرد: امسال برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از شکوه و عظمت بیشتری برخوردار بود و خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل این مراسم با نظم و معرفت بیشتری برگزار می شود.
امام جمعه شهر قزوین افزود: باید تلاش کنیم از امروز اشکالات کار را شناسایی کرده و برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشکر از زحمات صدا و سیما و رسانه ها در انعکاس مراسم عزاداری حسینی (ع) یادآور شد: در این برنامه ها شاهد بودیم هر کجا عزاداری ها نظم، عظمت و معرفت بیشتری داشتند، بیشتر دیده شدند و البته زحمات رسانه ها و صدا و سیما نیز در این زمینه بسیار موثر بود.
امام جمعه قزوین با تشکر از همکاری همه جانبه مردم در این مراسم ادامه داد: امسال مردم دلسوخته و عاشق امام حسین (ع) حتی در حفظ نظافت خیابان ها هم پای کار بودند که جا دارد از مردم در این زمینه نیز تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) محور اتصال دلهای همه اقوام، ملل و همه مذاهب هستند، افزود: آینده جهان آینده محبت اهل بیت (ع) و آینده صدور حماسه حسینی (ع) به همه بلاد عالم است و همه دل ها در آینده عاشق امام حسین (ع) خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسلمان، محتکر و گران فروش نمی شود افزود:یک مسلمان واقعی وقتی مطلع می شود متاعی در بازار کم است، تلاش می کند تا به حداقل قناعت کند تا دیگران نیز از آن کالاها بهره مند شوند و این کارها در مسیر اهداف امام حسین (ع) قرار دارد.
امام جمعه قزوین با یادآوری روز تجلیل از آزادگان و مفقودان به ویژه سرور آزادگان مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی ،افزود: ایشان توانست آزادگان را در زندان های بعثی مدیریت کرده و به آنها روحیه بدهد تا آن دوران سخت را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذارند؛ این آزادگان برکتی برای استان و کشور محسوب می شوند و امیدواریم از آنها درس بگیریم.
وی به بازگشت پیکر پاک شهید صیادی از شهدای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: مردم استان قزوین با تشییع با عظمت پیکر این شهید واقعاً قدرشناسی کردند که باید برای این اقدام به جا و قدرشناسانه آنها نیز تشکر کرد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.