به گزارش ایرنا، مردم سراسر استان قزوین روز پنجشنبه و در روز عاشورای حسینی با به راه انداختن دسته جات عزاداری و برافراشتن پرچم و بیرق های سیاه و برگزاری آیین های نوحه خوانی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز کرده و در غم شهادت پسر حضرت فاطمه (س) گریختند.
عزاداران حسینی در قزوین و از نخستین ساعات صبح با به راه انداختن دسته جات عزاداری و سینه زنی حرکت خود را از مساجد و تکایا براساس یک برنامه زمان بندی شده به سمت امامزاده حسین (ع)، فرزند بلافصل هشتمین امام شیعیان جهان آغاز کرده اند.
شیفتگان و ارادتمندان به آن حضرت با حمل علامت و پرچم های سرخ و سیاه یاد حماسه سازان دشت کربلا را با ذکر مصیبت و مرثیه سرایی زنده نگاه داشتند.
نوجوانان و جوانان به همراه سایر اقشار مردم حضوری پررنگ در این آیین معنوی داشته و با ارادت و عشق به خاندان نبوت شور و حال وصف نشدنی را به این مراسم بخشیده اند.
هم اکنون تمامی خیابان های منتهی به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین مملو از جمعیت بوده تا جایی که عبور و مرور را برای شرکت کنندگان با مشکل روبرو ساخته است.
از آغاز ماه محرم و در کنار برگزاری مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان، بسیاری از مساجد، هیات های مذهبی و خانواده های قزوینی با پختن غذاهای نذری و توزیع آن بین عزداران، از آنان پذیرایی می کنند.
براساس برنامه ریزی های به عمل آمده طی چند سال گذشته، حضور پلیس راهور و انتظامی همراه با دسته جات عزاداری جهت کنترل ترافیک، نظم و ترتیب خاصی را بین هیات های عزاداری قزوین فرآهم کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در سایر شهرها و روستاهای استان از جمله بوئین زهرا، تاکستان، آبیک، الوند، آوج، محمدیه، اقبالیه، محمودآباد، ضیاءآباد، دانسفهان، بیدستان، شریفیه و معلم کلایه نظیر این مراسم باشکوه در حال برگزاری است.
شب گذشته نیز مردم سراسر استان قزوین شب عاشورا را با به راه انداختن دسته های سینه زنی، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.