به گزارش ایرنا در حالی که تمام یاران باوفای امام حسین (ع) در روز عاشورا به شهادت رسیده اند اما به دلیل رشادت ها و فداکاری های حضرت ابوالفضل(ع) در روز تاسوعا، همگان را براین پنداشت که گویی در این روز به شهادت رسیده است.
این روز در نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است و آن را منتسب به عباس بن علی(ع) می‌دانند و این روز را مانند روز عاشورا گرامی داشته، در آن سوگواری می‌کنند.
تاسوعا، نهمین روز محرم، یکی از روزهای مهم برای شیعیان یادآور رشادت های برادری است که به دنیا پشت کرده و آخرت خود را بانام حسین(ع) تضمین کرد.
او در صحرای کربلا یاور برادر خود شد، در این روز شمر امان ‌نامه‌ای برای حضرت عباس و دیگر فرزندان ام البنین فرستاد، اما حضرت عباس آنرا نپذیرفت.
تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفا و حق‌گذاری عباس بن علی(ع) است و با گذشت بیش از هزار و سیصد سال، هنوز تاریخ، روشن از کرامت‌های اوست و نام او با وفا و ادب و مردانگی همراه است.
روز نهم ماه محرم که معروف به تاسوعا است، آخرین روزی بود که امام حسین(ع) و یارانش شبانگاه آن را درک کرده بودند و این روز به شب عاشورا پیوند خورد.
مسلمانان تاریخ ‌ساز ایران اسلامی همچون بسیاری از مسلمانان سراسر گیتی، این روز را منتسب به غیرت‌الله و ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) می‌دانند.
مردم ولایتمدار لرستان همواره در این روز با شرکت در هیات ها و دسته های عزاداری یاد و رشادت های ساقی دشت کربلا را زنده نگه می دارند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.