در بخشی از این مطلب می خوانیم:«فنّاوری های نوین، دنیای جدیدی از ارتباطات را مقابل چشم کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گشوده است، ابزاری که ابتدا وارد جامعه ایرانی شده و بعد از چند سال و طی مراحل آزمون و خطای بسیار، فرهنگ چگونگی استفاده از آن فراگیر می شود.
در این مرحله گذار که هنوز ادبیات استفاده صحیح از این فنّاوری ها فراگیر نشده، برخی زشت نویس و ناسزاگو با ادبیاتی زشت و موهن به تولید محتوای ساختگی، نوشتن شایعات متعدد، اتهام و برچسب زنی در این جامعه مجازی اقدام می کنند».
نگارنده این مطلب در بخش دیگری اضافه کرده است: «اگرچه قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از احکام، قواعد و اخلاق اسلامی است اما متاسفانه در کشور و مخصوصا صحنه سیاسی استان قزوین شاهد هستیم که برخی برای رسیدن به اهداف جناحی خود دست به بداخلاقی هایی می زنند که با مکتب اسلامی ایرانی ما هیچگونه هم خوانی ندارد، عده ای که فضای مجازی استان را به عرصه ای برای تقابل های سیاسی تبدیل کرده اند».
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «امروز شاهدیم که برخی از هیچ تلاشی برای تخریب برخی چهره های متنفذ استان در فضای مجازی فروگذار نیستند و هرچند که تخریب، توهین، نشر اکاذیب، تهمت و... هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی در قوانین جرم انگاری شده است اما انتشار انواع و اقسام اخبار کذب و دروغ، شایعات بی اساس موضوعاتی است که در این سال ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان افزایش یافته و وقتی آنها را دنبال کنید متوجه خواهید شد که سرنخ ها شما را به چند گروه محدود و با مخاطبانی فیک هدایت می کند».
این مطلب در بخش دیگری افزوده است: «از آنجا که الزام و پایبندی به اصول و قواعد اخلاقی لازمه توسعه یافتگی هرجامعه بالنده ای است، بی تردید رعایت آن از سوی هر یک از ما کاربران، اخلاق عمومی در هر دو فضا را ارتقا بخشیده و با افزایش اعتماد در شبکه های مجازی، امید داریم زمینه بهبود سرمایه اجتماعی در جامعه نیز فراهم گردد.
داعیه داران خط امام با این نوع بی اخلاقی اثبات کردند امام هم برایشان ویترین سیاسی است وگرنه مسلما بایستی به یاد می داشتند که امام خمینی(ره) تاکید کردند که «اگر در این نظام کسی یا گروهی خدای ناکرده بی جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتما پیش از آنکه به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است».ملت همیشه آگاه و در صحنه ایران اسلامی با بصیرتی روزافزون حقایق را شناسایی کرده و پاسخی شایسته و درخور به آنها خواهند داد و در نهایت این بداخلاقان سیاسی هستند که از عرصه رقابت و افکار عمومی جامعه حذف می شوند».
گزارشی درباره گرانی کالا،موافقت مجلس شورای اسلامی با احداث 2 منطقه ویژه اقتصادی و صحبت های هرمز محمودی کارشناس ارشد محیط زیست و همچنین محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین درخصوص تخریب باغستان سنتی قزوین از دیگر مطالب این شماره نسیم حق است.
هفته نامه نسیم حق به صاحب امتیازی داود محمدی در قزوین منتشر می شود.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.