به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزویین ،جمشید کاووسی روز دوشنبه افزود: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر وجود یک قطعه پرنده در منطقه جانبازان شهر قزوین ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شده و اقدام به زنده گیری آن کردند.
وی اظهار داشت : ای پرنده که از گونه حواصیل ارغوانی بود پس از زنده گیری توسط ماموران این اداره در آبگیر روستای نجم آباد قزوین رها سازی شد.
کاووسی بیان کرد: حواصیل ارغوانی 75 تا 80سانتی متر طول دارد، بال ها و اندازه بدنش کوچک تر و تیره تر از حواصیل خاکستری است .
به گفته وی، سر این پرنده بزرگ و گردنش باریک و دراز است و دارای شاهپرهای سیاه ، پیش بال خاکستری ، چانه و گونه سفید و سینه اش به رنگ بلوطی است .
کاووسی بیان کرد: این پرنده در باتلاق ها ، نیزارهای انبوه ، سواحل و آبگیرهای پر گیاه به سر می برد و به ندرت روی درختان دیده می شود.
وی ادامه داد: حواصیل ارغوانی تابستان ها در ایران بیشتر در مناطق جنوبی دیده می شوند و در بهار به صورت مهاجر عبوری در شمال شرق کشور گزارش شده است .
وی ضمن قدردانی از همه علاقمندان به حیات وحش که در امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده همکاری می کنند ، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده گونه های وحشی آسیب دیده آن را تحویل نزدیکترین واحد محیط زیست نمایند تا پس از تیمار ودر صورت امکان در طبیعت رها سازی شوند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه حفاظت شده الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.