علی پرزحمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور پروانه فعالیت معادن فرایندی طولانی و زمانبر است چون به استعلام از دستگاه های اجرایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و... نیاز دارد.
وی با اشاره به مهمترین معادن استان افزود: مس، سرب،روی، گرانیت،کائولن، سیلیس، سنگ لاشه و شن و ماسه از مهمترین معادن استان هستند که زمینه اشتغال یک هزار و 400 نفر را فراهم کرده اند.
پرزحمت با اشاره به واگذاری معادن راکد و غیرفعال ادامه داد: 55 معدن استان که اغلب معادن شن، ماسه و خاک صنعتی بودند خلع ید شده و برای واگذاری مجدد آنها اقدام شد.
وی با اشاره به توقیف بخشی از فعالیت 2 معدن در شهرستان آبیک با حکم دادستان این شهرستان گفت:معادنی که استعلام های مربوط از دستگاه های اجرایی را نداشته باشند یا بعد از فعالیت، مجوزهای دریافت شده را نقض کنند از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه قزوین در بخش شن و ماسه از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است افزود: تاکنون هشت پروانه بهره برداری در این بخش صادر شده است اما به تازگی در صدور مجوزهای بهره برداری از این نوع معادن با دشواریهای بسیار زیادی مواجه هستیم.
این مسئول اضافه کرد: استان قزوین از ظرفیت های معدنی و اکتشافی قابل توجهی برخوردار است که می توان با فعال ساختن آنها برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان اقدام کرد.
وی افزود: امیدواریم با همراهی بخش بخصوصی و دولتی برای رفع مشکلات معادن استان اقدام کرده و بتوانیم گام های بلندی را برای افزایش بهره برداری از معادن استان برداریم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.