محمد صیادی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالمندان تحت پوشش این نهاد شامل زن و مرد بالای 60 سال هستند که 57درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین را شامل می شوند.
وی اظهار داشت: در حال خاضر 65 درصد شامل 13هزار نفر از سالمندان بالای 60 سال تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین در روستاهای مختلف استان ساکن هستند.
صیادی اظهار داشت: همچنین هفت هزار از سالمندان تحت حمایت ساکن در شهرهای استان هستند که برای این افراد علاوه بر ارایه خدمات درمانی ، مستمری و سایر خدمات برای نگهداری هزینه می شود.
وی تصریح کرد: از مجموع سالمندان تحت پوشش این نهاد بیش از 120 نفر از آنها بیمار و نیاز به مراقبت ویژه دارند که ماهانه حدود یک میلیون ریال برای نگهداری آنان در منزل پرداخت می شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین گفت: همچنین معاینه درمانی رایگان سالمندان تحت حمایت توسط پزشکان خانواده طرف قرار داد با کمیته امداد، برگزاری اردوهای زیارتی، کمک معیشت، تامین هزینه های مسکن، پرداخت وام کارگشایی، تامین هزینه های بهداشت و درمان از دیگر خدماتی است که توسط این نهاد به سالمندان تحت پوشش ارایه می شود.
صیادی تصریح کرد: سالمندان نسبت به سایر مددجویان تحت حمایت نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و یکی از مهمترین وظایف این نهاد حمایت از این افراد است.
در حال حاضر 21 هزار خانوار َشامل 34 هزار و 900 نفر در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.