به گزارش ایرنا، مهدی عبدالرزاقی سه شنبه شب در نشست صحن علنی پارلمان محلی شهر قزوین که با حضور رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد،افزود: در مرکز شهر قزوین مشکلات ترافیکی متعددی وجود دارد که تجمع و تمرکز مطب ها در مناطق شلوغ از جمله خیابان خیام و فردوسی بر بار این مشکلات افزوده است.
وی اضافه کرد: اگر شرایطی فراهم شود که مطب پزشکان و آزمایشگاه ها در مناطق مختلف شهر پراکنده شود حجم زیادی از مشکلات ترافیکی خصوصا در ایام خاصی از سال برطرف خواهد شد.
عبدالرزاقی با تقدیر از خدمات و دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در طی چند سال اخیر، اضافه کرد: پیشنهاد می شود با تشکیل کارگروهی ویژه مسایل حوزه درمان مورد بررسی قرار گیرد تا در این زمینه خدمات بهتری به مردم ارایه شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: مدیریت شهری آمادگی کامل برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی را در راستای حل مشکلات حوزه سلامت دارد.
مهدیه سادات قافله باشی افزود:کمیسیون سلامت و ورزش شورای اسلامی شهر قزوین نیز برای اولین بار در شورای پنجم تشکیل شده و برنامه های خوبی در این حوزه دنبال می کند که می تواند به ارتقای نظام سلامت در قزوین کمک کند.
وی اضافه کرد:با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر افزایش بی تحرکی و اضافه وزن و همچنین دیابت و فشار خون؛ برنامه های ورزشی مدیریت شهری نیز گام مثبت و موثری در جهت کنترل این مساله است.
قافقله باشی با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری خود را جدا از حوزه درمان نمی بیند،افزود: به منظور تحقق اهداف نظام سلامت باید آموزش و فرهنگ سازی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد حجم بالای مزاحمت های تلفنی به اورژانس و یا مسدود شدن مسیر عبور آمبولانس برای نجات بیماران نباشیم.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.