به گزارش ایرنا، دکتر منوچهر مهرام سه شنبه شب در نشست پارلمان محلی قزوین افزود: بیمارستان 700تختخوابی، مرکز رادیوتراپی همراه با فضای الحاقی بیمارستان شهید رجایی از جمله مهم ترین این طرح ها است.
وی در ادامه گفت: جنس و نوع کار دانشگاه علوم پزشکی آمیخته ای از مسایل درمانی و علمی و آموزشی است و بیش از80درصد مشغولیت آن صرف بهداشت و درمان و 20درصد آن در آموزش است.
مهرام ادامه داد: خوشبختانه این دانشگاه در برخی از بخش ها از جمله راه اندازی مرکز آموزش مهارت های بالینی، مرکز آزمون الکترونیک و کلینیک اختلالات خواب جزو استان های شاخص است به گونه ای که مرکز مهارت های بالینی آن سومین مرکز دانشگاهی کشور و در کلینیک اختلالات خواب نیز اولین استان کشور است.
مهرام ادامه داد: همچنین راه اندازی مرکز کاشت حلزون گوش و مرکز پیوند کلیه نیز در حال پیگیری بوده و مقدمات کار از سوی دانشگاه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه از لحاظ بیمارستانی وضعیت مناسبی در استان حاکم نیست، گفت: مجموع کل تخت های بیمارستانی استان قزوین یک هزار و 861 تخت است.
وی اظهار داشت: استاندارد مطلوب تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر 2.6 تخت است اما این عدد در قزوین به ازای هر هزار نفر1.46 و در کشور 1.57تخت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تعداد پایگاه های شهری اورژانس115 در شهر قزوین را 6 پایگاه ذکر کرد که باید به 11 مورد افزایش یابد.
وی افزود: میانگین زمانی رسیدن اورژانس به محل حادثه در سطح جاده های کشور 14دقیقه و در شهرها 8دقیقه است اما در قزوین این شاخص 12.59 دقیقه برای حوادث جاده ای و در شهر7.18 دقیقه است.
این مسئول یادآور شد: البته این شاخص در داخل شهر قزوین بیشتر است که علت اصلی آن هم در نبود پایگاه های اورژانس در برخی از مناطق شهر است.
وی ادامه داد: البته بخشی از این مساله هم به خاطر تماس های کاذب با خط های اورژانس است که زمان و انرژی کارکنان را به خاطر مراجعه به محل های کاذب هدر می دهد.
وی خاطرنشان کرد: نسبت تخت های دانشگاه علوم پزشکی قزوین به کل تخت های استان نیز60درصد است که باید به 75درصد برسد چون بیمارستان های خصوصی تعرفه بالایی دارند و اقشار ضعیف جامعه امکان بهره مندی از خدمات آنها را نداشته و باید در مراکز دولتی درمان شوند.
مهرام اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری با وجود تلاش های فراوان قادر به تحویل زمین در شهر قزوین جهت احداث مرکز خدمات جامع سلامت نشد انتظار می رود طی مراحل قانونی از معرفی واحدهای خریداری شده به کمیسیون ماده صد و حذف جریمه به دلیل تغییر کاربری اقدام شود زیرا شهرداری حذف جریمه را صرفا منوط به تایید شورا می داند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: با توجه به توسعه شهر قزوین باید مراکز خدمات جامع سلامت در مناطقی چون پونک، مینودر و ملاصدرا راه اندازی شود بنابراین از شورا درخواست داریم زمین مناسب در اختیار دانشگاه قرار دهد.
مهرام همچنین خواستار همکاری شورا در خصوص رفع مشکلات فضاهای فیزیکی دارای معارض، تسهیل و تسریع در صدور پروانه ساخت طرح ها، همکاری در خصوص اخذ انشعابات و همکاری در رفع مشکلات فضاهای فیزیکی دارای معارض و اختصاص زمین برای ساخت پایگاه های اورژانس شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.