به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی و هماهنگی اربعین حسینی، افزود: این مراسم معنوی حرکت نمادین و عظیمی است که با وجود سابقه قدیمی و طولانی خود به همه ادیان و انسان های آزاده متعلق می باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی همه دستگاه های عضو ستاد، مشکلات سال های گذشته در این رابطه کاسته شود تا شاهد برگزاری مراسمی باشکوه و مناسب تری باشیم.
استاندار قزوین با اشاره به برپایی موکب ها برای خدمات دهی به زائران، اظهار داشت: مکان استقرار خدمات به زوارن باید به گونه ای طراحی شود تا ضمن بهره مندی از امکانات یکدیگر، از هر گونه پراکنده کاری، کمبود منابع و اعتبارات در این زمینه جلوگیری به عمل آید.
زاهدی موضوع بهداشت و درمان زائران را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و اضافه کرد: خدای ناخواسته شیوع یک بیماری و اپیدمی شدن آن ممکن است ضمن ایجاد مشکلاتی برای مردم، جو نامناسبی را نیز برای این مراسم به وجود آورد.
وی با اشاره به ثبت نام زائران از مراجع قانونی، خاطرنشان کرد: باید صدور ویزاهای تقلبی از سوی مراکز انتظامی مورد پیگیری قرار گرفته و دفاتری که اقدام به این کار می کنند را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آید.
زاهدی در پایان استقرار موکب ها و اعزام زائران را تحت پوشش شورای هماهنگی، برنامه ریزی و ستاد ساماندهی اربعین حسینی دانست و گفت: استان قزوین هیچ مسئولیتی را در این زمینه خارج از وظایف این ستاد برعهده نخواهد داشت.

**هماهنگی های لازم برای تامین زیرساخت های اربعین حسینی انجام شده
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: در حوزه تامین زیرساخت ها هماهنگی های لازم با دستگاه های مرتبط انجام شده و کارهای خوبی نیز در حوزه پشتیبانی به عمل آمده است.
علی فرخزاد ادامه داد: با توجه به بازگشایی مرز خسروی از سوی ستاد اربعین حسینی، هماهنگی های لازم با استان های قزوین و گیلان صورت گرفته تا با کمترین مشکل شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی باشیم.
به گفته وی، سال گذشته گروه های مستقل پشتیبانی و تدارک اربعین حسینی از سوی ادارات و دستگاه های مختلف حمایت شدند و امیدواریم امسال نیز مقدمات این کار به صورت متمرکز از سوی ستاد هماهنگی به عمل آید.
رئیس کمیته زیرساخت ستاد برنامه ریزی و هماهنگی اربعین حسینی استان تاکید کرد: هماهنگی های لازم برای تامین زیرساخت ها از قبیل احداث داربست و چادر با شهرداری ها صورت گرفته است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.