در این گزارش که به قلم پروین شهسواری نوشته شده است می خوانیم با توجه به ضرورت توسعه پایدار و اهمیت روزافزون آن در مسایل شهری در شهرهای مختلف دنیا، دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه اصلی و پایدار جابجایی در کنار پیاده‌روی روز به روز مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.
در ادامه این مطلب آمده است: این امر از آنجا اهمیت بیشتری می‌یابد که حفظ محیط زیست منابع طبیعی و انرژی که از ارکان مهم توسعه پایدار به شمار می‌آیند به شدت تحت تاثیر حمل و نقل شهری قرار دارند.
در بخش بعدی این مطلب آورده شده است: در چند سال اخیر شهرداری قزوین با هدف کاهش ترافیک و ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری، مسیرهای دوچرخه را در شهر ایجاد کرده است، البته ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری از اهداف طرح جامع ترافیک شهر قزوین نیز هست که می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی شود؛ گرچه این مسیر دارای اشکالاتی نیز بوده است که برخی شهروندان آن را با ولایت مطرح کرده‌اند که مهم ترین آن همین استانداردنبودن برخی مسیرهای دوچرخه است.
تیتر اول این روزنامه نیز به سخنان استاندار قزوین در شورای مدیریت بحران استان پرداخته و به نقل از عبدالمحمد زاهدی نوشته که فرسودگی تجهیزات، عامل بروز حوادث در کارخانجات است و دستگاه های متولی صنایع باید پیشگیری از ایجاد حوادث در واحدهای صنعتی را جدی تلقی کنند.
گفت و گو با دبیر قزوینی فدراسیون کشتی نیز از دیگر عناوین این روزنامه است که در آن رضا لایق گفته است به دلیل اوضاع بد اقتصادی اعزام های مهمی را لغو کردیم.
در شماره امروز روزنامه ولایت عناوین دیگری چون از سرگرفته شدن فعالیت کارخانه نخ البرز با 273 کارگر، یادداشت محمدعلی حضرتی با تیتر میرعماد قزوینی وارث یک جریان دویست ساله و گفت و گو با نادر رضا نوری موسس دهکده حیوانات در قزوین به چشم می خورد.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.