به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: در روزهای پیش رو باید درس بزرگ و انقلابی امام حسین(ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر را پررنگ تر و جدی تر از گذشته تلقی کرده و به آن عمل کنیم.
وی، روحیه استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و باطل را وظیفه تمام پیروان حضرت سید الشهدا (ع) دانست و تصریح کرد: اگر در گذشته همه مسایل بر حق بود امروز این چنین شاهد جنایت ها در یمن و سایر کشورهای منطقه نبودیم بنابراین توصیه به حق و دوری از باطل امروز مهم تر از قبل است.
آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به رویداد بزرگ حج، تاکید کرد: تقوای الهی بزرگترین درس مناسک حج و همچنین نماز جمعه است.
وی، یاد خداوند، یاد رستاخیز و کنار گذاشتن تمام وابستگی های دنیا، انس با قرآن و آشنایی و الفت با بندگان خداوند را از نیز از دیگر درس های این سنت بزرگ اسلام برشمرد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امسال بسیاری از حجاج بیت الله الحرام به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری درباره تولید ملی سوغاتی های خود را قبل از تشرف در ایران خریداری کرده بودند تا جایی که بازارگردی در عربستان این بار کمتر به چشم می خورد.
به گفته امام جمعه قزوین، امروز دشمن با نماد فرهنگی وارد کارزار با ما شده و ما باید با شناسایی تمام نمادها و ابزارهای آن و با وحدت و انسجام در مقابل آن بایستیم.
وی همچنین در ادامه یاد شهدای 17شهریورماه سال 57 و شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی را نیز گرامی داشت.
خطیب جمعه قزوین با اشاره به آغاز سال 1440هجری قمری و همچنین قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: امیدواریم انقلاب اسلامی ایران همراه با نهضت امام حسین (ع) به ظهور منجی عالم بشریت و امید مستضعفان عالم متصل شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.