آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در پیامی به همایش 'پیرغلامان و خادمان حسینی' در تربت حیدریه افزود: عاشورا، زنده و زندگی ساز است و هرچه با این حقیقت نورانی گره بخورد نیز ماندگار است و در این میان، هیأت های مذهبی حصن حصین، صدر امین و عقل وزین مکتب اهل بیت (ع) هستند که با ارادت و اخلاص، بار امانت انتقال فرهنگ ناب محمدی را به دوش کشیده و انسان ها را به حریم و حرم اهل بیت (ع) فرا می خوانند.
وی اظهار داشت: هیأت های مذهبی آموزشگاه گسترده است که در آن فرمول جامع مدرسه اهل بیت (ع) تدریس و با پیوند به بهترین های هستی، عواطف انسانی بارور و راه آسمان بر روی دل های زمین گیر از گناه باز می شود، هیات ها، مرکز تعظیم شعائر و شکوفایی شجره حیات طیبه و مقام محمود است که با ایجاد شور و شعور، سوگ و حماسه می آفریند و روح تازه در کالبد بشریت می دمد.
وی گفت: در آستانه محرم الحرام که شور و شعور حسینی سراسر دنیا را فرا می گیرد و ماموریت مهم تبیین معارف الهی را فرا روی ما قرار می دهد، با توجه به هجمه سنگین و ناجوانمردانه جبهه استکبار به باورهای دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، لازم است پیرغلامان توجه داشته باشند که تقوا و اخلاص، نیک اندیشی و خیر خواهی و رفتار حَسن، مهمترین عنصر ماندگار در کار هیأت های مذهبی است، بنابراین باید از رهگذر تقوا و اخلاص به جذب دلهای آماده پذیرش معارف همت گمارند.
امام جمعه مشهد در این پیام افزود: لازم است، پیرغلامان با انتخاب سخنرانان فاضل انقلابی و مداحان با مطالعه مناسب، بار معرفتی مجالس را افزایش دهند و هیأت های مذهبی را به کانونی برای آشنایی مردم با حقایق هستی تبدیل نمایند.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: نماز اول وقت مهمترین پیام سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است لذا پیرغلامان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که این واجب الهی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه ها از اولین پیام قیام عاشوراست که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است بنابراین لازم است پیرغلامان به شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر با بهره گیری از چهره های مورد اعتماد هیأت های مذهبی همت گمارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: هیأت های مذهبی مهمترین پایگاه انقلابی به شمار می روند و پیر غلامان باید با نگاه انقلابی هیأت های مذهبی را مدیریت کرده و دفاع همه جانبه از آرمان های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب را در دستور کار قرار دهند.
رئیس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در همایش مزبور 120 نفر از پیرغلامان هیات های مذهبی استان حضور دارند.
سید مهدی طباطبایی تعداد هیات های مذهبی خراسان رضوی را پنج هزار و 138 هیات ذکر کرد و افزود: مدیریت بخشی از این هیات ها برعهده پیرغلامان است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.