سیروس صارمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم ناخالص صادرات مربوط به این کالاها 17 هزار و 150 تن به ارزش 100 میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت: گواهینامه های صادر شده مربوط به اقلام و کالاهایی چون خرما (هسته دار، بدون هسته، چیپسی، قالبی)، کشمش (تیزابی و افتابی و سبز، مویز، طلایی،کاشمری) و پودرهای شوینده (دستی و ماشینی) بوده که به مقصد کشورهایی چون لهستان،کانادا، تایلند،عراق، افغانستان، انگلیس، گرجستان، شیلی، تاجیکستان، ژاپن، روسیه و ترکمنستان صادرات شده اند.
مدیر کل استاندارد قزوین افزود: به منظور جلوگیری از خروج کالاهای نامرغوب به بازار های بین المللی، گواهینامه های انطباق صادراتی پس از بازرسی و نمونه برداری و آزمون بر روی نمونه های مربوطه صادر می شود.
وی اظهار داشت: در مدت یاد شده همچنین 252 فقره گواهینامه انطباق محصولات وارداتی به استان با استاندارد صادر شده است.
صارمی گفت: در دو ماه تیر و مرداد سال جاری 252 گواهینامه وارداتی برای کالاهای مشمول استاندارد به ارزش 14 میلیارد ریال صادر شده است.
مدیرکل استاندارد قزوین اظهار داشت: اقلام وارداتی شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، انوع قطعات خودروهای سبک و سنگین( تسمه دینام، قطعات کولر خودرو، دیسک کلاچ سواری، لنت کلاچ، باطری و قطعات اسکانیا)، مواد غذایی (پاستیل، شکلات، روغن زیتون، چای سیاه و کافی میکس) و انواع شوینده ها و مواد بهداشتی بوده که از کشورهای ترکیه، سوئیس، هندوستان، ایتالیا،آلمان، کره جنوبی،تایوان،اتریش، سریلانکا، مجارستان، اسلواکی، پاکستان، امارات و چین وارد شده اند.
صارمی افزود: در راستای اجرای پنجره واحد در استان قزوین و با توجه به استقرار آزمایشگاه استاندارد و همچنین حضور شرکت های بازرسی و آزمایشگاه همکار در گمرک قزوین طی مدت یاد شده 260 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی صورت گرفته است تا کالاهای بدون کیفیت به کشور وارد نشود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.