مجید ارجونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شبکه رادیویی مسیر ریلی زاهدان - کرمان را به طول 522 کیلومتر زیر پوشش قرار می دهد.
وی افزود: افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها، پوشش گسترده و امکان توسعه منطقه پوشش دهی از مهم ترین مزایای این سیستم به شمار می رود.
وی ادامه داد: سرویس دهی به کاربران بیشتر، استفاده بهتر از منابع فرکانسی و امکان برقراری تماس با شبکه تلفن شهری و داخلی از جمله مزایای این شبکه محسوب می شود.
وی با اشاره به امنیت این شبکه تصریح کرد: محرمانه بودن مکالمات در شبکه رادیویی ترانک بسیار پیشرفته است و هیچکس امکان نفوذ در آن را نخواهد داشت.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: هم اینک برقراری ارتباط رادیویی با مرکز تهران، ایستگاه های محور زاهدان- رودشور و رودشور – کرمان با نصب و راه اندازی این سیستم ایجاد شده است.
ارجونی بیان کرد: دوره آموزشی کاربری و بهره برداری از این سیستم با حضور اعضای کمیسیون سوانح به همراه جانشینان در زاهدان برگزار شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ساختار سلولی شبکه ترانک، منطقه زیر پوشش شبکه رادیویی به میزان قابل توجهی نسبت به سیستم قبلی پیشرفت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و این مسیر ریلی با داشتن 2 خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللیِ ویژه ای برخوردار بوده و مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز قرار دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
7311** 3213خبرنگار: اسماعیل مرادقلی**انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.