سرهنگ عباس برزگر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این رزمایش با حضور 16 گردان که هر گردان شامل 236 نیرو است در راستای آمادگی و تقویت بنیه دفاعی بسیج و برای مقابله با تهدیدات دشمن در تیپ 82 صاحب الامر (عج ) استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این رزمایش در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی بسیجیان، با برنامه ای دقیق و منسجم و با هدف ارزیابی عملکرد نیروها در برابر دشمن فرضی برگزار و نیروهای بسیجی بخشی از قدرت و توانایی خود را در 2 مرحله کلاسیک و جنگ های ناهمتزار به نمایش خواهند گذاشت.
سرهنگ برزگر اضافه کرد: اعلام آمادگی رزمی و دفاعی نیروهای مسلح، تقویت روحیه انجسام ملی، تضعیف و مایوس کردن دشمن و نمایش سطح توانمندی نیروهای بسیج از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.
وی، برگزاری کلاس های تاکتیکی، امداد و نجات، دفاع از کوی و برزن، کمین و ضد کمین، میدان تیر و راهپیمایی شبانه را بخشی از برنامه های این رزمایش عنوان کرد.
جانشین فرمانده سپاه استان قزوین همچنین برگزاری این رزمایش را از جمله برنامه های سالانه سپاه به منظور اعلام آمادگی بسیجیان برای دفاع از اسلام و انقلاب دانست.
رییس سازمان بسیج سازندگی قزوین نیز در این نشست به مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله (ص) در استان اشاره کرد و گفت: این مرحله رزمایشی با عنوان محمد رسول الله به منظور خدمت رسانی به مردم نواحی منفصل شهری کم برخوردار در قزوین برگزار می شود.
حمیدرضا الله بداشتی تاکید کرد: در این رزمایش خدمت رسانی 150 گروه جهادی و 20 گروه اقشاری به منظور خدمت رسانی به مردم مناطق حاشیه شهرها به صورت سازمان یافته به ارایه خدمت می پردازند.
به گفته وی، گروه های جهادی از 9 تا 29 شهریور ماه خدمات اجتماعی، فرهنگی، معیشتی، سلامت، کار آفرینی، اشتغال، توانمند سازی، بهسازی و نوسازی منازل مسکونی و پرداخت تسهیلات کم بهره را به مردم مناطق ارایه خواهند کرد.
الله بداشتی، مدت زمان خدمات رسانی نیروهای جهادی به هر یک از مناطق کمتر توسعه یافته را سه تا 10 روز اعلام کرد و گفت: مسئولان سایر دستگاه های اجرایی و حمایتی با استقرار میز خدمت در مناطق یاد شده خدمت رسانی لازم را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این گونه خدمت رسانی به مردم مناطق حاشیه شهرها به صورت مستمر خواهد بود، افزود: مهمترین هدف از برگزاری این رزمایش خدمت رسانی، بهره مند شدن مردم از خدمات بیشتر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سپاه و بسیج به عنوان بازوی دولت خواهد بود.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین یادآور شد: ارایه آموزش های فرهنگی شامل خود امدادی، دگر امدادی، امداد و نجات، مواجه با مخاطرات، زلزله و طوفان و در اختیار قراردادن بسته های حمایتی با همکاری کمیته امداد و با محوریت بسیج سازندگی از دیگر برنامه های قابل اجرا در این رزمایش است.
رزمایش بزرگ 10 هزار نفری محمد رسول الله (ص) بسیجیان قزوین از فردا، 11شهریور ماه در تیپ 82 سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار می شود.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.