محبت جمالی نیا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام 'حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی' افزود: استفاده از مصالح ساختمانی و تولیدات داخلی کشورمان در مناطق زلزله زده مصداق عینی عملی شدن منویات رهبری است.
وی اظهار کرد: هم اکنون کارگاه ها و کارخانه های مختلفی در راستای تولید کالا در سطح استان کرمانشاه و کشورمان فعال هستند که برای رونق آن ها و ایجاد فرصت بیشتر برای اشتغال جوانان نیاز است که مصرف کالاهای ایرانی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب، بی توجهی به استفاده از تولیدات داخلی را زلزله ای مخرب برای بالا بردن آمار بیکاری و از بین بردن زیرساخت های اشتغال پایدار بیان کرد.
محبت جمالی نیا افزود: هم اکنون بیشتر تولیدات کشور ما در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و لوازم خانگی و لوازم التحریر مدارس، رقابتی انحصارناپذیر با تولیدات خارجی دارد.
وی اضافه کرد: نیاز است خریدهای خودمان را در زندگی به سمت تولیدات داخلی سوق دهیم تا بتوانیم به رشد و شکوفایی کشورمان و رونق کارگاه ها و کارخانه های داخلی و ایجاد اشتغال جوانان کمک کنیم.
جمالی نیا گفت: باید مسئولان دستگاه های اجرایی و سازمان های دست اندرکار در حوزه کاری خود، هریک به عنوان مشوق و الگویی برای ترغیب سایر افراد به حمایت از کالاها و تولیدات داخلی کشورمان عمل کنند.
وی تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید را راهی برای برون رفت وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: همگان وظیفه داریم پیرو شعار سال عمل کنیم.
وی با اشاره به وقوع زلزله مهیب آبان 96 در سرپل ذهاب و سایر شهرستان های هم جوار غرب استان کرمانشاه گفت: استفاده از مصالح ساختمانی و تولیدات داخلی در بازسازی این مناطق را راهی برای تحقق اهداف نامگذاری سال و ایجاد اشتغال و کاهش هزینه های ساخت است.
وی افزود: استفاده از تولیدات خارجی باعث ضربه به اقتصاد ملی می شود و حمایت از کالاهای ایرانی و تولید داخل راهی برای تقویت و شکوفایی اقتصاد کشورمان است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.