به گزارش ایرنا، داود محمدی عصر جمعه در اختتامیه اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین که در عمارت بلدیه شهرداری قزوین برگزار شد افزود: همه تندیس ها و مفاخر شهر قزوین را نمی توان طی یکسال ساخت ولی می توان با هدف گذاری و قرار دادن آن در برنامه مستمر مدیریت شهری در این زمینه اقدام کرد.
وی گفت:برگزاری اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین امر پسندیده ای است که باید برای ماندگاری این هنر فاخر در نصب و نگهداری سردیس های ساخته شده نیز دقت کرد.
این نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر قزوین حرکت خوبی را برای پیوند زدن میان فرهنگ و هنر مردم با ساخت و سازها و کارهای عمرانی شروع کرده اند که جای تقدیر دارد.
وی اضافه کرد: شهر همانند موجود زنده جسم و جان دارد و برگزاری این نوع همایش ها در هفته فرهنگی قزوین توجه به روح و روان شهر است که کاملا برای شهروندان ملموس و محسوس شد.
محمدی یادآور شد: ساخت سردیس و مجسمه سازی یکی از هنرهای برجسته این مرز و بوم است که در میان اقسام هنر مغفول و مظلوم واقع شده بود و برگزاری چنین سمپوزیومی با حضور هنرمندان سراسر کشور در قزوین نقش قابل توجهی در احیای این هنر خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ساخت سردیس های شهدای گرانقدر این مرز و بوم که جان خود را برای دفاع از ایران در طبق اخلاص گذاشتند ارزشمند است اضافه کرد: یکی از جاذبه های گردشگری کره شمالی موزه جنگ و کشته شدگان آن است که تمام گردشگران و مسئولان هنگام ورود به این کشور از آن بازدید می کنند ما نیز باید مانند این کشور برای پاسداشت مفاخر خود اقدام کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.