به گزارش ایرنا، شهردار قزوین در آیین افتتاح این خانه که در بوستان مشاهیر راه اندازی شده است،گفت: از ابتدای تاریخ، هنر نقشی اساسی در زندگی انسان ها داشته و حیات مدنی با این مقوله بزرگ و مهم عجین شده است.
علی صفری با بیان اینکه زبان هنر به عمق جان انسان نفوذ کرده و جامعه را دچار تحول می کند، افزود: بر این اساس جان و روح شهر هم بر کالبد آن مقدم است.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: کالبد شهر به تنهایی اهمیت ندارد و این روح شهر است که می تواند در ارتقای زندگی شهروندان نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: در شهرداری قزوین به دنبال هنر سفارشی نیستیم چون هنر ودیعه و عطیه الهی است.
شهردار قزوین اظهار داشت: مدیریت شهری پیش از این به منظور ایجاد مکانی برای تجلی اندیشه هنرمندان و اتاق فکر برای آنها قول ایجاد خانه هنرمندان را داده بود.
صفری اظهار داشت: این مکان در آینده نزدیک مکانی برای تربیت هنرمندان با استعداد خواهد بود.
وی با بیان اینکه خانه هنرمندان خاص شهر قزوین نیست، یادآور شد: در جایی که به دنبال معرفی آن به عنوان مقصد گردشگری هستیم هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی نقش به سزایی خواهند داشت.
این مسئول یادآور شد: شهرداری به دنبال دخالت در امور داخلی هنرمندان نیست و نقش پشتیبانی و تسهیل گری خواهد داشت تا صاحبان فرهنگ و هنر با تفکر و اندیشه متعالی خود این خانه را اداره کنند.
شهردار قزوین افزود: در آینده نه چندان دور خانه های تاریخی را تملک کرده و به عنوان مراکز فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار خواهیم داد.
پس از افتتاح خانه هنرمندان و رونمایی از اتوبوس گردشگری قزوین، 2 بوستان محلی آلاله و بوستان کتاب در شهرداری منطقه سه قزوین نیز افتتاح شد.
بوستان آلاله در زمینی با مساحت 6 هزار و 500 متر مربع با 15میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
همچنین بوستان کتاب نیز در زمینی با 9 هزار متر مربع با 15میلیارد ریال در محله کوثر ساخته شده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.