پیش همایش «حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س) با حضور و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی و جمعی از کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه و ارائه کنندگان مقاله به این همایش در پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، این همایش از ساعت 8 و 45 دقیقه صبح پنجشنبه 16 مهر ماه با سخنرانی یادگار گرامی امام آغاز شد. در ادامه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد سروش محلاتی با موضوع «امام خمینی (س) و رابطه حق تعیین سرنوشت با حق حاکمیت الهی»، حسین مهرپور با موضوع «چالش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر و راهکارهای رفع آن در پرتو اندیشه های امام (س) و همچنین محمدرضا بهشتی با موضوع «پرسش های فلسفی و حقوقی در باب حقوق مردم» در نوبت صبح به پایان رسید تا 3 سخنرانی دیگر در نوبت عصر برگزار شود.

در نوبت عصر نیز که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین داود فیرحی با موضوع «نظریه خطابات قانونی و اثر آن بر مردم سالاری» شروع شد، علی محمد حاضری با عنوان «نسبت ولایت مطلقه فقیه با حقوق مردم» و حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل موسویان با موضوع «حقوق اقلیت های دینی از نگاه امام خمینی (س) مطالبی را ارائه دادند.

لازم به ذکر است در این پیش همایش 2 میزگرد با موضوعات «مبانی حقوق اساسی و حقوق بشر از نگاه امام خمینی (س) و همچنین «مبانی فقهی حق الناس بودن رأی مردم در نوبت های صبح و عصر برگزار شد.

از حاشیه های این مراسم این بود که یکی از 6 صندلی هیأت رئیسه به یاد مهاجر الی الله دکتر ناصر قربان نیا که در فاجعه منا جان خود را از دست داده بود مزین به عکس ایشان و دسته های گل شده بود.

به گزارش جماران، در پایان این پیش همایش حجت الاسلام و المسلمین قاضی زاده رئیس کمیته علمی همایش ضمن اعلام این خبر که همایش «حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)» سال آینده برگزار خواهد شد، از کلیه صاحب نظران و پژهشگران این عرصه برای ارسال مقاله به این همایش دعوت کرد.

متن سخرانی یادگار امام و اخبار و گزارش های مشروح این پیش همایش متعاقبا در پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران منتشر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.