نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه با رعایت حکمت، مصلحت و عزت مردم مواضع خود را برای حضور در حج در عربستان مطرح خواهیم کرد،‌ گفت: پنجم اسفند هیات ایرانی با حضور در عربستان مسائل اعزام حجاج کشورمان را با طرف سعودی بررسی خواهد کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سید «علی قاضی عسکر» پنجشنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد خاتم الانبیاء(ص) به خبرنگار ایرنا گفت: وزیر حج عربستان بر اساس روال همه ساله نامه ای به همه کشورها ارسال می کند که این نامه نیز چند روز گذشته به دست ما رسید و بنا داریم هیاتی برای مذاکرات پنجم اسفند ماه سال جاری به عربستان اعزام کنیم.
وی اظهار کرد: در این نشست با رعایت حکمت، مصلحت و عزت مردم مواضع خود را در عربستان مطرح خواهیم کرد و امیدواریم مسئولان عربستان نیز همراهی کنند تا بتوانیم حجی آبرومند و عزتمند داشته باشیم.
قاضی عسکر گفت: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم در سال گذشته به هیچ عنوان آمادگی برای تعطیلی حج را نداشتیم و بنای ما بر این بود که حج انجام شود اما آنها دیر عمل کردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان بعضی شرایط مانند بحث کنسولی را که اگر حوادثی برای حجاج پیش آمد، افرادی باشند تا امور آنان را دنبال کنند نپذیرفت و حج تعطیل شد.
قاضی عسکر افزود: برای امسال نیز اقدامات خود را انجام می دهیم و امیدواریم که شرایط برای اعزام حجاج فراهم شود.
وی اظهار کرد: کشور میزبان باید شرایط را فراهم کند و قضایایی که درباره حج گذشته همچون مسجد الحرام و منا مطرح می شود، بتوانیم احقاق حقوق کنیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: حجاج جمهوری اسلامی ایران در میان کشورها بهترین حج را انجام می دهند و نمونه هستند.
وی در پاسخ به دیگر سئوال ایرنا در مورد شروط جمهوری اسلامی برای حج امسال گفت: به عنوان شرط ، چیزی را مطرح نمی کنیم به هر حال برای اعزام حجاج سلسله مسائلی داریم که اگر حل نشود، طبیعی است که برای اعزام با مشکل رو به رو خواهیم شد و امیدواریم در مذاکراتی که انجام می شود مسائل حل شود.
 

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.