کتاب «عَلَم اصلاحات شاهانه» نوشته حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید معادیخواه، توسط انتشارات عروج به چاپ رسید.

کتاب «عَلَم اصلاحات شاهانه» نوشته حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید معادیخواه، در 9 فصل و 594 صفحه توسط انتشارات عروج به چاپ رسید.

به گزارش جماران، فصل اول این کتاب «نشستی سرنوشت ساز» نام گرفته و نویسنده کتاب در ابتدای این فصل آورده است که «گرچه در تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی ایران، خاطره ها چنان پراکنده، آشفته و گاه متعارضند که بسا در زمینه هایی تاریخ پژوه را به بن بست می کشاند، اما نکته هایی بدیهی که در گره گشایی از برخی معماها نقش دارند نیز فراوان است». در ادامه نیز نشست مراجع دینی در 16 آذر ماه سال 41 را تاریخ ساز و سرآغاز جنبش سیاسی - مذهبی ملت ایران می داند که برای شرح آن باید پیچ و خم هایی را پشت سر گذاشت.

فصل دوم کتاب از هشت نفر شرکت کننده در این جلسه و جلسات مشابه نام می برد که عبارت بودند از آیت الله شریعتمداری، آیت الله گلپایگانی، آیت الله خمینی، آقای حاج شیخ مرتضی حائری یزدی، آقای حاجی شیخ عبدالنبی، شیخ محمدعلی اراکی و آیت الله حاج سیدمحمد محقق. البته به زعم نویسنده این کتاب این جلسات یک غایب بزرگ هم داشته و آیت الله مرعشی به عنوان یک فقیه سیاست گریز، به بهانه بیماری از مشارکت در این جلسات طفره رفته است.

در ادامه این کتاب به شرح نشست های این علما و تبعات و تأثیرات آنها می پردازد و ماجرا را با شرح و بسط نسبتا فراوان و جزء به جزء از زاویه دید علمای دینی آن دوران به شکل تاریخ شفاهی بیان می کند.

علم اصلاحات شاهانه

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.