کتاب «انقلاب اسلامی، اجتهاد و ولایت فقیه» در 637 صفحه توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.

کتاب «انقلاب اسلامی، اجتهاد و ولایت فقیه» توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج، زیر نظر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، منتشر شد.

به گزارش جماران، این کتاب 637 صفجه ای نوشته «علی عرب سرخی اردستانی» است و در 14 فصل مباحث مربوط به ولایت فقیه و اندیشه حکومتی امام خمینی(س) را تبیین و بررسی می کند و نکات مختلفی را مورد دقت قرار می دهد که عنوان «حکومت اسلامی از نگاه امام(س)» در فصا پنجم کتاب از جمله آنها است.

در ابتدای این فصل برشی از کتاب «ولایت فقیه» آمده که در آن نوشته شده است:«حکومت اسلامی هیچ یک از انواع طرز حکومت های موجود نیست؛ مثلا استبدادی نیست که رئیس دولت مستبد و خود رأی باشد... حکومت اسلامی نه استبدادی است و نه مطلقه، بلکه مشروطه است، البته نه مشروطه به معنی متعارف فعلی آن که تصویب قوانین تابع آرای اشخاص و اکثریت باشد. مشروطه از این جهت که حکومت در اجرا و اداره مقید به یک مجموعه شرط است که در قرآن و سنت رسول اکرم(ص) معین گشته است. مجموعه شرط همان احکام و قوانین اسلام است که باید رعایت شود. از این جهت حکومت اسلامی حکومت قانون الهی بر مردم است.»

در مقدمه ای که معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی بر این کتاب نوشته نیز آمده است: «مؤلف محترم، تلاش کرده است، در اثر خویش با توجه به تغییر و تحول در زندگی بشر و نیازهای وی، به معرفی راه و رسم اسلام در این زمینه پرداخته و با بیان نگاه اسلام و شریعت درباره جامعه و حکومت اسلامی به تبیین اندیشه امام خمینی(س) در سیاست که در حکومت اسلامی خلاصه می شود، در دو بخش، ولایت فقیه و اجتهاد و دیگر راهبردهای انقلاب بپردازد.

مؤلف محترم، با اشاره به تاریخچه اندیشه سیاسی و ولایت و حکومت در اسلام به تفصیل بحث ولایت فقیه و ابعاد آن را در روایات و ادله مربوطه پی گرفته و نیاز اداره زندگی امروز مسلمان ها را بر پایه اجتهاد مستمتر و پویا روشن ساخته و ابعاد آن را شرح داده و ابعاد حکومت و انقلاب اسلامی را در موضوع آزادی، استقلال و... از دیدگاه امام خمینی(س) تبیین می کند.»

انقلاب اسلامی، اجتهاد و ولایت فقیه

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.