کتاب «انقلاب معنوی ایران» در 469 صفحه توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.

کتابی با عنوان «انقلاب معنوی ایران» توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج، زیر نظر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، به چاپ رسیده که به موضوع «پیوند معنویت و سیاست در انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه امام خمینی(س) می پردازد».

به گزارش جماران، مسعود کریمی بیرانوند مباحث این کتاب 469 صفحه ای را در دو بخش «مبانی نظری پیوند معنویت گرایی و سیاست دینی» و «مطالعه موردی پیوند معنویت گرایی و سیاست دینی در انقلاب اسلامی ایران» ارائه می دهد.

در مقدمه ای که ابراهیم برزگر بر این کتاب نوشته آمده است:«باید در مقابل فشار غرب مقاومت کرد. جهاد مداوم، استقامت در مقابل دشتواری ها و سختی های راه تمدن نوین از لوازم تمدن سازی است. راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، یک جاده هموار و آسفالته نیست که به راحتی بتوان آن را با سرعت پیمود. آن راه پر هزینه است و لازمه اش مقاومت و نیز تلاش؛ آن هم تلاش مضاعف است. نام این تلاش فوق متعارف و زیاد، «جهاد» است که با انگیزه ناب و اخلاص باید پیموده شود.

همچنین در صفحه 169 این کتاب آمده است:«دشواری هایی در سفر وجود دارد که جز با صبر و مقاومت رفع نمی شود و لذا صبر دارای صورت بهیه برزخیه است که در  قبر و قیامت باعث نجات انسان از سختی ها و گرفتاری ها می شود (ر.ک: امام خمینی 1390: 264). با این حال صبر خود دارای انواع مختلف و درجات متفاوت است که که ذکر همه آنها در این مختصر نمی گنجد. فقط به صورت گذرا می گوییم که هرکس یا طایفه ای صبر خاص خود را دارند. مثلا «آنچه درباره ائمه هدی یا انبیاء عظام وارد شده که توصیف شدند به صبر، تواند که صبر بر آلام جسمانیه بوده که به مقتضای طبایع بشریه باعث تأثر است؛ یا صبر بر فراق محبوب بوده که از مقامات بزرگ محبین است؛ و پس از این ذکری از آن می شود؛ و الّا صبر بر طاعات و معاصی و بلیّات غیر آنچه ذکر شد درباره آنها، بلکه شیعیان آنها، معنا ندارد(امام خمینی 1380: 289).»

انقلاب معنوی ایران

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.