جشنواره قرآنی «نور امید» در سه رشته تلاوت، خوشنویسی و آیه گرافی، به صورت مجازی توسط شهرداری تهران برگزار می شود.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شهرداری تهران اقدام به برگزاری جشنواره «نور امید» در رشته های قرآنی تلاوت، خوشنویسی و آیه گرافی کرده و برای توسعه فرهنگ قرآنی و جذب مشارکت حداکثری آحاد افراد جامعه، این جشنواره در بستر فضای مجازی برگزار می شود

به گزارش جماران، شهرداری تهران در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و جذب مشارکت حداکثری آحاد افراد جامعه در بهره مندی از موضوعات و محتواهای روح افزای قرآنی در شرایط بحرانی و شیوع ویروس منحوس کرونا که ضرورت فاصله گذاری اجتماعی را نیز به دنبال داشته اقدام به برگزاری جشنواره قرآنی «نور امید» در فضای مجازی و در چهار رشته (قرائت تحقیق، ترتیل، آیه گرافی و خوشنویسی) نموده است . بدینوسیله از کلیه هموطنان گرامی دعوت به عمل می آید با شرکت در این جشنواره ، نور امید قرآن کریم را در بستر فضای مجازی گسترش دهند .

شرکت کنندگان باید هنگام ضبط ویدئو تلاوت گوشی خود را در حالت افقی قرار دهند و قبل از شروع تلاوت نام و نام خانوادگی و شهری که از آن شرکت می کنند را اعلام کنند و بدون بهره گیری از سیستم صوتی و افکت قرائت خود را تصویربرداری کنند.

برای بخش خوشنویسی این جشنواره نیز رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ در نظر گرفته شده است. علاقمندان به شرکت در این رشته نیز می توانند با انتخاب یکی از آیات 17 انعام، 107 یونس، 87 و 88 انبیاء و 77 فرقان آثار خود را تولید کنند و تصویر اثر خود را از طریق نرم افزار سروش و یا تلگرام شماره 09398888589 به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. البته در این بخش هر هنرمند مجاز است به تعداد دلخواه آثار خود را ارائه دهد.

بخش سوم این جشنواره «آیه گرافی» است. شرکت تمامی طراحان، آماتور، حرفه ای و عموم مردم در این بخش از جشنواره آزاد است و هر شخص می تواند حداکثر با سه اثر شرکت نماید و استفاده از هرگونه ابزار و تکنیک اعم از مونتاژ، چیدمان، گرافیک، تصویرسازی و غیره نیز مجاز هست. نگارش آیات نیز می تواند به صورت خوشنویسی، دست نویس و یا تایپ باشد. ولی آثار باید فاقد هرگونه امضا، نوشته و یا تاریخ باشد و پیش از این در فضای مجازی منتشر نشده باشد.

شرکت کنندگان در هر سه بخش این جشنواره می توانند آثار تولیدی خود را همراه اطلاعات تکمیلی شامل کدملی و شماره تماس از طریق نرم افزارهای سروش و یا تلگرام به شماره 09398888589 برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و یا با استفاده از هشتک «نور_امید»، «شهر_ همدلی»، «شهر_رمضان» و «با_هم_به_سلامت_میرسیم» و تگ کردن «ghoran_noore_omid» در فضای مجازی منتشر کنند.

نکته قابل توجه این است که حساب اینستاگرامی شرکت کنندگان حتما باید عمومی باشد؛ چرا که مطابق قوانین اینستراگرم، عکس ها و فیلم هایی که در حساب های خصوصی بارگزاری می شود برای عموم قابل رؤیت نیست و داوران این جشنواره نمی توانند آثار آنها را ارزیابی کنند. لذا اگر قصد ندارید حساب فعلی خود را عمومی کنید، پیشنهاد می شود که یک حساب کاربری جدید برای بارگزاری مطالب مربوط به این جشنواره ایجاد کنید و آن را در حالت عمومی بگذارید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.