سومین روز جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله با کارگاه ها و اکران های متعدد پیگیری شد.

 سومین روز جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله در اصفهان و با حضور مردم پیگیری شد و تماشاگران با اهدای رای خود تعامل با این جشنواره را به مرحله ظهور رساندند.

به گزارش جماران، این جشنواره که به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان برگزار می شود، دومین دوره خود را تجربه می کند.

پنجشنبه زمستانی اصفهان با برنامه ها و رویداد مختلفی در شهر اصفهان همراه بود ولی با این وجود جشنواره روح الله با استقبال مردمی همراه بود و سالن های نمایش مملو از جمعیت شد. برخی از اجراها که در دو سانس پیاپی اجرا شد نیز با استقبال همراه بود که این امر نشان از مورد اهمیت بودن نمایش در بین مردم اصفهان دارد.

استقبال از جشنواره روح الله روز به روز افزایش یافت تا آنکه شب نهایی به اوج خود رسید. صندوق های آرای مردمی در این جشنواره مورد توجه بود و بازخورد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. تماشاگران از این برنامه ها با انداختن رای خود در این صندوق ها با جشنواره مشارکت و تعامل نمودند.

این روز برای جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله با کارگاه آموزشی کارگردانی در نگارستان امام خمینی(س) آغاز شد و استاد پیشکسوت کارگردانی "حسین مسافر آستانه" میزبان علاقمندان به کارگردانی نمایش بود. در این کارگاه شخصیت و خصوصیت کارگردانان مورد بحث قرار گرفت و شیوه کارگردانی در کشورهای مختلف به مقایسه گذاشته شد.

جمعه سیاه اولین نمایشی بود که در سالن کوچک تالار هنر به روی صحنه رفت. این نمایش به کارگردانی عادل کوچکی داستان عشقی است که در دوران انقلاب اتفاق می افتد و تحت تاثیر وقایع انقلاب داستان ادامه پیدا می کند.

سپس نمایش خیابانی شاهرخ به کارگردانی محمد رادمهر در محوطه تالار هنر اجرا شد که با استقبال همراه شد و با شوکی که در ابتدای داستان وارد کرد موجب تحسین همگان را فراهم آورد.

سالن سعدی میزبان هنرمندانی بود که در بخش کودک به هنرنمایی پرداختند و نمایش آقای مهربان را به سوی صحنه بردند. هیام احمدی کارگردان این نمایش بود.

پل هوایی از نساء سلیمانی در بخش نمایش خیابانی در خیابان آمادگاه و روبروی هتل عباسی به نمایش درآمد و آزاد در بند از مجتبی خلیلی نمایش خیابانی دیگر این شب بود که در میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی قاپو اجرا شد.

«باد ما را خواهد برد» حسن ختامی بود بر نمایش‌ های صحنه ای که به کارگردانی احمدرضا سلیمانی در تماشاخانه ماه به اجرا در آمد.

در ادامه تعدادی از تصاویر این روز از جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله را می بینید:

 

شاهرخ (1)

آزاد در بند (1)

 

آزاد در بند (3)

 

باد ما را خواهد برد (2)

 

پل هوایی (1)

 

جمعه سیاه (2)

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.