حراج یکی از نقاشی های لئوناردو داوینچی

در رویدادی نادر تنها تابلوی نقاشی لئوناردو داوینچی با مالکیت خصوصی حراج خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تابلوی «Salvator Mundi» یا «منجی جهان» تنها اثر لئوناردو داوینچی مشهور است که در یک مجموعه شخصی نگهداری می‌شود.

اصالت این تابلو سال 2011 به تایید کارشناسان رسیده است و حراج آن از اهمیت بسیار زیادی در دنیای هنرهای تجسمی برخوردار است. از سال 1909 به این سو تنها این اثر از مجموعه نقاشی‌های داوینچی به فهرست بلند آثار کشف شده از او اضافه شده است.

حراجی کریستی در نیویورک این تابلو را «بزرگترین کشف قرن 21» نامیده است. این تابلو تصویری از حضرت عیسی (ع) است که گویی بلورین در دست چپ دارد و دست راست را به علامت دعای خیر بلند کرده است.

تابلوی «منجی جهان» سال 1958 در یک حراجی با قیمت 45 میلیون پوند فروخته شد و اکنون پس از تایید اصالت آن پیش‌بینی می‌شود با قیمتی بالاتر از 75 میلیون پوند (100 میلیون دلار) فروخته شود. زمان کشیده شدن نقاشی به دوران خلق «مونالیزا» برمی‌گردد و می‌توان اشتراکات هنری زیادی میان آن‌ها پیدا کرد.

نقاشی «منجی جهان» برای مدت زمانی طولانی؛ چیزی حدود 140 سال، ناپدید بود تا اینکه فردی به نام چارلز رابینسون آن را به عنوان اثری از برناردینو لویینی (یکی از پیروان سبک داوینچی) خرید. این تابلو سال 1958 در حراجی ساتبی با قیمت 45 میلیون پوند فروخته شد و پس از آن در سال 2005 در یک حراجی کوچک در آمریکا به کنسرسیوم تاجران آمریکایی فروخته شد.

شش سال پس از آن در سال 2011 پس بررسی برترین کارشناسان آثار داوینچی مشخص شد که تابلو اثری از نقاش مشهور ایتالیایی است.

تابلو پیش از حراج شدن در روز 15 نوامبر در نیویورک به شهرهای هنگ‌کنگ، سن فرانسیسکو و لندن فرستاده و به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید