معرفی گالری هایی ک در طول هفته برپا می شوند

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شوند و ما به معرفی اجمالی برخی از آنها می‌پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود. برای همین پیشنهاد گالری‌گردی را در طول هفته برای شما داریم.

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شوند و ما به معرفی اجمالی برخی از آنها می‌پردازیم.

 

نگارخانه لاله:

نگارخانه لاله و موزه عکسخانه شهر در اقدامی مشترک و همزمان نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی مرتبط با ایام محرم را با عنوان «سوگواران»  از سه مهرماه سال جاری برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 9 آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته عکس‌های تاریخی، ثبت وقایع و سندی برای شناخت و بررسی دوران گذشته است. از آغازِ ورود عکاسی به ایران در دوره قاجار به تدریج برخی از عکاسان توانستند رفتارها و آیین‌های جمعی مردم را ثبت کنند. یکی از این آیین‌ها، سوگواری برای امام حسین(ع) است. تصاویر زیادی از آیین‌های سوگواری در عصر قاجار و پس از آن به جای مانده است. در این مجموعه  برگزیده‌ای از چندین دوره تاریخی و تصاویری از هیئت‌های عزاداری، تکیه‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و آئین تعزیه انتخاب شده است.

نمایشگاه عکس «سوگواران» در دو بخش، شامل 32 تصویر با چیدمانی تازه در نگارخانه لاله و بخش دیگر شامل 23 تصویر در موزه عکسخانه شهر برپاست. این مجموعه‌ها و اسناد تصویری روایتگر دوران گذشته و ارادت مردمان ایران زمین به امام سوم شیعیان است که این موضوع همیشه در طول تاریخ ساری و جاری بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید