به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن فرصتی مناسب برای بازخوانی اندیشه های قرآنی امام(س) است. به گزارش پرتال امام خمینی(س) معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه با حضور در غرفه موسسه در بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن مجید، برگزاری نمایشگاه قرآن را فرصتی مناسب برای بازخوانی اندیشه های قرآنی امام دانست و تصریح کرد: اندیشه امام خمینی(س) در همه سطوح و اجزای آن ملحم از تعالیم قرآنی است و  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) برای ارائه آثار قرآنی ایشان برنامه های متنوعی ارائه کرده است.

دکتر کمساری با بیان اینکه اساسا برگزاری چنین نمایشگاهی برخاسته از اندیشه امام راحل بوده و از برکات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود،گفت: یکی از دستاوردهای انقلابِ حضرت امام(س) این بود که قرآن را مهجوریت به متن جامعه آورد و آنرا  تبدیل به فرهنگ عمومی در جامعه کرد. وی افزود: این اتفاق مهم  زمانی ایجاد شد که قرآن به یک وسیله تشریفاتی برای تلاوت در قبرستانها، زینت تاقچه های منازل و کتابی برای بدرقه مسافران تبدیل شده بود و علی رغم توجه علما به دین،  نه در نظام حاکم گذشته جایگاهی داشت و نه در میان توده مردم بعنوان یک فرهنگ عمومی مطرح بود.

کمساری تاکید کرد: پناه بردن به قرآن وبهره مندی از آموزه های قران بعنوان یک سبک زندگی ایرانی -  اسلامی در سایه انقلاب حضرت امام(س) و همراهی مردم با امام  پایه گذاری شد.

 

دکتر کمساری تصریح کرد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با دو غرفه در بخش بین الملل و غرفه اصلی و با هدف تبیین اندیشه های قرآنی آنحضرت در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت کرده و آثار قرآنی حضرت امام(س) مانند تفسیر سوره حمد، بیانات قرآنی  ایشان را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه گفت:  امسال در برنامه ای نو لوکیشن بخشی از حسینیه جماران در غرفه ایجاد شده تا با ایجاد فضایی عاطفی، تصاویر حضرت امام با استفاده از تکنیک "اِی آر" به نمایش گذاشته می شود و افراد با نصب عینک های مخصوص می توانند در فضای حسینیه جماران قرار بگیرند و سخنان امام را بشنوند و تجربه حضور در حسینیه را در زمان حضرت امام (س)تجربه کنند. وی افزود: از روز شنبه کار این سیستم آغاز خواهد شد و جوانان و نوجوانانی که تجربه حضور در حسینیه جماران را نداشتند، می توانند از این تکنولوژی مدرن استفاده کنند.

وی راه اندازی "میز شن" با هدف قصه گویی و سرگرمی برای کودک و نوجوان با موضوع امام خمینی(س) و فرهنگ انقلاب اسلامی همراه با تصویر سازی های شنی را از برنامه های جذاب موسسه برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد. معاون فرهنگی موسسه همچنین راه اندازی "میز کودک"  را با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی نامه امام خمینی(س) و فرهنگ انقلاب اسلامی با تکنیک برش کاعذ و ساخت کاردستی توسط کودکان و نوجوانان همراه با قصه گویی با موضوع داستانهای امام خمینی(س) و قصص قرآنی از دیگر برنامه های غرفه موسسه در نمایشگاه قرآن امسال عنوان کرد.

گفتنی است در حاشیه غرفه موسسه نگارخانه تصاویر شامل عکس تابلو های نگارستان امام خمینی(س) به معرض نمایش گذاشته شد. این  نگارخانه مجهز به سیستم" اِی آر" است که بازدید کنندگان می توانند تابلو های نگارستان امام خمینی(س) را با نرم افزار  و اپلیکیشن مبایلی بازدید کنند.

در بخش دیگری از این غرفه به معرفی پرتال امام خمینی(س) پرداخته شد که مجهز به سیستم  " آر کیو کد" جهت دسترسی نرم افزار های بارکد خوان های موبایلی برای دسترسی سریع به پرتال امام خمینی(س) و صفحات شبکه مجازی موسسه تعبیه شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید