چاپ سی و هشتم کتاب «جهاد اکبر یا مبارزه به نفس»(تقریر درس‌های امام خمینی(س) دربارۀ اهمیت و لزوم تهذیب نفس) توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج(وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)) منتشر و در 68 صفحه روانه بازار نشر شد.

چاپ سی و هشتم کتاب «جهاد اکبر یا مبارزه با نفس» (تقریر درس‌های امام خمینی(س) دربارۀ اهمیت و لزوم تهذیب نفس) توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج(وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)) منتشر شد.

به گزارش جماران، کتاب «جهاد اکبر یا مبارزه به نفس» تقریر درس‌های امام خمینی(س) دربارۀ اهمیت و لزوم تهذیب نفس می‌باشد که در نجف اشرف خطاب به حوزه‌های علمیه ایراد شده و به همّت یاران امام تنظیم شده است. این رساله که در عین اختصار نکات اخلاقی و تربیتی و سیاسی فراوانی را مشتمل است، قبلاً به صورت ضمیمۀ کتاب ولایت فقیه بارها به چاپ رسیده، اولین چاپ آن در سال 1372، همراه با مقدمه و توضیحات از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر و چاپ سی و هشتم آن در سال 1402 توسط مؤسسه چاپ نشر عروج(وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)) با جلد شومیز و در 68 صفحه روانه بازار نشر شد.

 هشدارهای‌‎ ‎‌دردمندانه و رهنمودهای اخلاقی حضرت امام در آن ایام سخت و‌‎ ‎‌توانفرسا، شور ایمان و انگیزه‌های الهی را در طلاب و دانشجویان متعهد‌‎ ‎‌بر می‌انگیخت و مسیر نهضت را از راه آنان که با تزکیه نفس بیگانه بودند،‌‎ ‎‌جدا می‌ساخت و بذر اخلاص و ایمان در قلوب جویندگان حقیقت‌‎ ‎‌می‌کاشت؛ بذری که سرانجام به مدد الطاف الهی به بار نشست و جهانیان‌‎ ‎‌صحنه‌هایی از اعجاز آن را در روزهای آتش و خون و پیکار مشت و سلاح‌‎ ‎‌در سال 57 و سبقت خیل جوانان مؤمن در پیمودن مسیر شهادت و‌‎ ‎‌جلوه‌های وصف ناشدنی لحظه‌های پیکار و مناجات بسیجیان در‌‎ ‎‌جبهه‌های نبردِ پس از آن را شاهد بودند.‌

حضرت امام در این کتاب توصیه‌هایی به حوزه‌های علمیه دارند از جمله اینکه در صفحه 17 کتاب آمده است:«ریشۀ تمام اختلافاتی که فاقد هدف مشخص و مقدسی باشد به حبّ‌‎ ‎‌دنیا بر می‌گردد؛ و اگر در میان شما هم، چنین اختلافاتی وجود دارد، برای‌‎ ‎‌آن است که حبّ دنیا را از دل بیرون نکرده‌اید؛ و از آنجا که منافع دنیا‌‎ ‎‌محدود می‌باشد، هر یک برای به دست آوردن آن با دیگری به رقابت‌‎ ‎‌بر می‌خیزد. شما خواهان فلان مقامید، دیگری نیز همان مقام را‌‎ ‎‌می‌خواهد، قهراً منجر به حسادت و برخورد می‌گردد؛ لیکن مردان خدا‌‎ ‎‌که حبّ دنیا را از دل بیرون کرده‌اند، هدفی جز خدا ندارند، هیچ‌گاه با هم‌‎ ‎‌برخورد نداشته، چنین مصایب و مفاسدی به بار نمی‌آورند. اگر تمام‌‎ ‎‌پیامبران الهی امروز در یک شهر گرد آیند، هرگز با هم دوئیت و اختلاف‌ نخواهند داشت؛ زیرا هدف و مقصد یکی است؛ دل‌ها همه متوجه به‌‎ ‎‌حق تعالی بوده، از حبّ دنیا خالی است».‌

جهاد اکبر

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.