سید کمال پاک فطرت سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تقویت اقتصاد روستاییان، توسعه اشتغال روستایی و شناساندن کارآفرینان برتر در حوزه اشتغال روستایی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی با ابراز خرسندی از استقبال مردمی از این نمایشگاه اظهار داشت: 15 شهرستان استان در قالب 26 غرفه همراه با برخی دستگاه های اجرایی استان در این نمایشگاه حضور دارند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: سه سیاه چادر عشایری و یک خانه روستایی ایجاد شده است و این خانه روستایی با هدف آشنایی هر چه بیشتر و ملموس‌تر مردم با زندگی روستایی در این نمایشگاه ساخته شده است.
وی گفت: در این نمایشگاه بخشی نیز با عنوان محوطه مراسم آیینی و بازی و موسیقی های بومی و محلی ایجاد شده است که یک فضای جداگانه برای نمایش های ورزشی و بازی های محلی و برگزاری مراسم های آئینی است.
پاک فطرت، غرفه های گلیم بافی و گبه، زیور آلات و انگشترسازی، معرق روی چوب، سفالگری، تولید و بافت گیوه، رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی و صنایع دستی را از جمله غرفه های فعال در این نمایشگاه ذکر کرد.
به گفته وی، نخستین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر فارس که از دوم شهریورماه جاری برپا شده است، تا پنجشنبه هشتم شهریورماه هر روز از ساعت 9 تا 23 آماده بازدید علاقه مندان است.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.