به گزارش ایرنا، ششمین مقصد استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان بوشهر در دومین دور سفرهای شهرستانی با رویکرد توسعه و عمران به عسلویه پایتخت انرژی ایران بود.
آنان در بدو ورود به عسلویه با حضور در مقبره شهدای گمنام شهرک منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه با شهدا و آرمان های آنها تجدید بیعت کرد و سپس به بازدید بیمارستان 32 تخت خوابی در دست احداث سپاه رفت.

** بیمارستان 32 تخت خوابی چاه مبارک تا پایان امسال بهره برداری می شود
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در نشست بررسی روند اجرای بیمارستان سپاه در منطقه چاه مبارک عسلویه گفت: این نیرو در کنار ماموریت‌های محوله، خدمت به مردم محروم را در دستور کار دارد که ساخت بیمارستان در منطقه چاه مبارک از جمله آنها است.
سردار دریادار دوم منصور روانکار افزود: خدمت به مردم درحوزه بهداشت و درمان یکی از سیاست‌های مهم نیروی دریایی سپاه پاسداران است که در این ارتباط این نیرو اقدام به ساخت و تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم کرده است.
وی افزود: در این ارتباط طرح احداث بیمارستان 32 تخت خوابی چاه مبارک عسلویه یکی از طرح ها است که اکنون دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است.
روانکار گفت: پزشکان موردنیاز این مرکز نیز تامین شده و با انجام کارهای باقیمانده بیمارستان 32 تخت خوابی که شامل کارهای نرم افزاری، تجهیزات داخلی و برق است تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

** زمین مورد نیاز برای اجرای طرح های سپاه در چاه مبارک تامین می شود
وی ادامه داد: تاکنون 200 واحد مسکونی در شهرک منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه احداث شده و این در حالی است که این شهرک احداث 658 واحد مسکونی برای آن مصوب شده است.
روانکار افزود: برای تحقق این مهم تاکنون 50 هکتار زمین تحویل گرفته ایم ولی نیازمند زمین بیشتری برای اجرای این طرح هستیم.
روانکار همچنین با تاکید بر تامین آب مورد نیاز واحدهای مسکونی و بیمارستان 32 تختی چاه مبارک گفت: سپاه برای خدمات رسانی به مردم محروم برنامه‌های ویژه‌ای تدوین و تدارک دیده که در نقاط مختلف ساحلی و روستایی عملیاتی شده است.
استاندار بوشهر گفت: واگذاری زمین برای اجرای طرح ‌های سپاه در چاه مبارک مورد توجه قرار دارد و برای بهبود وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه و تامین آب شرب شهرک منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
عبدالکریم گراوند ادامه داد: سپاه آزمون خود را با موفقیت در عرصه‌های مختلف پس داده و اوج فداکاری و ایثارگری سپاه در جنگ هشت ساله تحمیلی بود که با دلاورمردی از آب و خاک ایران اسلامی دفاع کرد.
وی افزود: سپاه پاسداران از آمادگی بالایی برای انجام ماموریت‌ها و اجرای طرح‌های محوله برخوردار است و تاکنون با روحیه جهادی و ایثارگری علاوه بر حفظ و حراست از آبها و خاک‌های سرزمینی، در رفع محرومیت و رسیدگی به نقاط محروم از توانمندی بالایی برخوردار است.

** 2هزار واحد مسکونی مددجویی با همکاری سپاه در بوشهر احداث می شود
گراوند ادامه داد: سپاه پاسداران در سال گذشته 500 واحد مسکونی ویژه مددجویان روستایی کمیته امداد استان بوشهر در سال قبل تحویل داد و برای سال جاری یکهزار واحد مسکونی در دست احداث دارد.
وی افزود: علاوه بر ساخت یکهزار واحد مسکونی یاد شده برای احداث 2 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر توافق شده است که با روحیه جهادی سپاه این طرح‌ها در موعد مقرر تکمیل و تحویل می‌شوند.

** سه طرح ورزشی شهرستان عسلویه هفته دولت بهره برداری می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: سه طرح ورزشی شهرستان عسلویه با 82 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
احمد بهروزیان فر افزود: یکی از این طرح ها سالن چند منظوره عسلویه با تمامی امکانات است که با سه هزار و 500 مترمربع مساحت و اعتبار 60 میلیارد ریال تا هفته دولت آماده بهره برداری می شود.
وی گفت: خانه جوان شهرستان عسلویه با 10 میلیارد ریال اعتبار و سالن ورزشی سقف کوتاه ویژه ورزش های رزمی با 12 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های ورزشی افتتاحی پیش بینی شده برای هفته دولت است.
بهروزیان فر افزود: در ارتباط با سالن های ورزشی در حال احداث نخل تقی و بیدخون نیز تلاش می شود تا در دهه فجر به بهره برداری برسند که افتتاح این طرح ها سرانه ورزشی شهرستان عسلویه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

** تلاش برای حل مشکل مالی تیم فوتبال پارس جنوبی جم ادامه دارد
وی در ارتباط با مشکل مالی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: مسئولان این استان و مجموعه پارس جنوبی برای تداوم حضور شایسته این تیم در لیگ برتر تلاش می کنند.
بهروزیان فر با اشاره به بروز برخی نگرانی ها در باره فعالیت تیم فوتبال پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال افزود: با همت و نگاه ویژه استاندار، نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار جم نماینده استان امسال حضور شایسته تری در لیگ برتر فوتبال خواهد داشت.
وی بیان کرد: بزرگترین سرمایه ورزش و تیم پارس جنوبی جم بی شک هواداران هستند و دغدغه های آنان در خصوص این تیم قابل ستایش است.
بهروزیان فر تاکید کرد: هواداران تیم پارس جنوبی جم باید به خادمان خود در عرصه دولت و خانه ملت اعتماد داشته باشند زیرا آنها با جدیت تمام پیگیر موضوع حل مشکلات تیم هستند.
وی گفت: مشکلات کنونی تیم پارس جنوبی جم با حوصله، تدبیر و همدلی قابل حل است و امیدواریم با تدابیر لحاظ شده بویژه در مجموعه منطقه ویژه پارس بزودی مشکلات این تیم برطرف شود.
بهروزیان فر ادامه داد: این روزها در فضای مجازی برخی اخبار ناامید کننده توسط افرادی منتشر شده که هیچ وجاهت قانونی ندارد.
وی گفت: بر هم زدن فضای تعامل، نشر برخی خبرهای نا امید کننده و ایجاد فضای مشوش کمکی به تیم نمی کند و باید همه تلاش کنیم تا در آرامش مشکلات تیم پرطرفدار پارس جنوبی جم حل و شاهد درخشش آن در لیگ برتر فوتبال کشور باشیم.

** تکمیل طرح های نیمه تمام چاه مبارک در اولویت است
فرماندار عسلویه در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر در عسلویه با قدردانی از اتحاد و همبستگی مردم شهرستان عسلویه اظهار داشت: اتحاد و وحدت مردم این شهرستان نماد همبستگی شیعه و سنی است که این مهم زمینه توسعه و پیشرفت این شهرستان را بیش از پیش فراهم کرده است.
عبدالنبی یوسفی افزود: مردم این شهرستان بخوبی میزبانی خود را از تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی نشان داده‌اند که لازم است تحقق مطالبات مردم مورد توجه مسئولان این صنایع قرار بگیرد.
وی بیان کرد: هوشمندسازی کلاس‌های درس، توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی، حل مشکل ترخیص کالای ملوانی، لایروبی اسکله تجاری و صیادی، حل مشکل تامین آب و اجرای طرح‌های آبخیزداری و استقرار نمایندگی ادارات استان بوشهر در این شهرستان در اولویت نخست مطالبات مردم عسلویه است.
یوسفی، با تاکید بر تکمیل طرح های نیمه تمام در منطقه چاه مبارک افزود: اجرای طرح‌‌های هادی روستایی، توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی و تسریع در تکمیل بیمارستان 32 تختی سپاه از مطالبات مردم چاه مبارک است.
وی همچنین با تاکید بر تسریع در تکمیل بزرگراه عسلویه به بندر خمیر استان هرمزگان گفت: 19 کیلومتر این بزرگراه آسفالت شده و چنانچه 2 کیلومتر از هفت کیلومتر باقیمانده تکمیل شود بزرگراه عسلویه به بندر خمیر متصل می‌شود.

** شرکت های مستقر در عسلویه برای اشتغال جوانان این منطقه کمک کنند
فرماندار عسلویه با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان عسلویه‌ای اظهارکرد: برای حل مشکل اشتغال جوانان این شهرستان اقدام های مهم توسط مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی انجام شده که در این ارتباط از اول تیرماه امسال تعدادی از جوانان به شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی برای اشتغال معرفی شده‌اند.
یوسفی با بیان اینکه 370 شرکت در منطقه پارس جنوبی و عسلویه مستقر است گفت: مسئولان این شرکت‌ها کمک کنند تا اشتغال جوانان معرفی شده فراهم شود.

** اجرای پیوست های فرهنگی و اجتماعی پارس جنوبی در عسلویه ضروری است
وی با تاکید بر اجرایی شدن پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در منطقه عسلویه و پارس جنوبی اظهار کرد: برای تحقق مطالبات مردم، شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی پیوست‌های فرهنگی اجتماعی را در عسلویه اجرایی کنند.
فرماندار عسلویه گفت: تاکنون طرح ‌های مختلفی در حوزه مدرسه‌سازی، مرکز درمانی و حل مشکلات زیست محیطی انجام شده که لازم است برای تحقق مطالبات مردم براساس پیوست‌های فرهنگی اجتماعی این طرح‌ها بویژه حل معضلات زیست محیطی ادامه یابد.
یوسفی یادآور شد: در هفته یک یا دو بار آب در شبکه آبرسانی عسلویه و نخل تقی توزیع می‌شود که لازم است حل این مشکل در دستور کار قرار گیرد.
وی، عسلویه را منبع بزرگ تامین درآمد ملی دانست و تاکید کرد: نقش عسلویه و پارس جنوبی در درآمدزایی ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و میزبانی خوب مردم این شهرستان نیز اجرای طرح‌های پیوست فرهنگی اجتماعی را مضاغف کرده است.

** عسلویه ظرفیت تبدیل به منطقه گردشگری را دارد
فرماندار عسلویه در ارتباط با اعتبارات عمرانی این شهرستان نیز افزود: سال گذشته 770 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی مصوب شد که 39 درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافت این در حالی است که اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و شرکت‌های نفت و گاز تخصیص 100 درصدی پیدا کرد.
یوسفی همچنین ظرفیت گردشگری عسلویه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این شهرستان از ظرفیت مهم گردشگردی در حوزه ساحلی، صنعتی، چشمه‌ها، کوهستان و ماسه‌های دریایی خلیج فارس برخوردار است که ظرفیت تبدیل به منطقه گردشگری دارد.

** توسعه عسلویه شتابان و همگراست
مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز با بیان اینکه عسلویه روند توسعه و پیشرفت مطلوبی دارد اظهار داشت: اجرای زیرساخت‌های توسعه‌ای در این شهرستان نسبت به میانگین استان بوشهر شتاب بیشتری دارد.
رضا عوض پور افزود: نرخ توسعه شهرستان عسلویه نیز از میانگین استان بوشهر فراتر است و این شهرستان توسعه همگرا تری نسبت به سایر شهرستان ها دارد.
وی گفت: از لحاظ نرخ رشد نیز عسلویه در رتبه سوم استان قرار دارد و 6.3 جمعیت استان بوشهر در این شهرستان ساکن هستند.
عوض پور بیان کرد: فعالیت کسب و کار و اشتغال در عسلویه دارای وضعیت مطلوبی است به‌گونه‌ای که نرخ بیکاری در این شهرستان 4 درصد است که از میانگین استان بوشهر هفت درصد کمتر است.
وی گفت: شهرستان عسلویه از لحاظ مساحت رتبه نهم استان و از حیث نرخ فعالیت رتبه نخست استان را دارد.
عو پور ادامه داد: 3 درصد فعالیت کشاورزی و صیادی استان بوشهر در عسلویه است و 9 درصد ظرفیت تولید گوجه فرنگی خارج از فصل استان در این شهرستان محقق می‌شود.
وی با تاکید بر توجه به نوسازی و بازسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر افزود: فرسودگی شبکه آبرسانی به صورت میانگین دراستان بوشهر بالای 40 درصد است که این میزان در عسلویه 21 درصد اعلام شده که نشان از روند فعالیت نوسازی شبکه آبرسانی در عسلویه است.
عوض پور تقویت شبکه بهداشت و درمان در شهرها و روستاهای شهرستان عسلویه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: از 190 کیلومتر راه‌های مواصلاتی شهرستان عسلویه 67 درصد آن راه اصلی است.
وی افزود: در شاخص آموزشی نیز از 470 کلاس درس عسلویه 6 درصد تخریبی است و این در حالی است که میانگین کلاس های تخریبی استان بوشهر 11 درصد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اعتبارات عمرانی شهرستان عسلویه را در سالگذشته 770 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین سهم اعتباری در این شهرستان مربوط به بخش‌های آبرسانی، آموزش و پرورش و راهسازی است.

** 720 میلیارد ریال برای تکمیل طرح ‌های نیمه تمام عسلویه نیاز است
عوض‌پور گفت: 148 طرح عمرانی نیمه تمام در عسلویه وجود دارد که تکمیل آنها در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.
وی با اشاره به افتتاح 30 طرح عمرانی عسلویه اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی 14 طرح شهرستان عسلویه در هفته دولت و 16 طرح در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.
عوض پور ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر نیز 14 طرح تعریف شده بود که از این شمار 2 طرح سهم شهرستان عسلویه بود.
وی یادآور شد: این طرح ها احداث بزرگراه عسلویه - بندر خمیر که پیگیر تخصیص آن هستیم و طرح مجتمع فرهنگی هنری عسلویه نیز تاکنون 200 میلیارد ریال برای آن تخصیص گرفته و در صددیم با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر تا پایان سال جاری تکمیل شود.

** 3 درصد اعتبارات قراردادهای نفتی و گازی به طرح‌های عمرانی در محیط پیرامونی اختصاص می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی اجتماعی صنایع مستقر در عسلویه بیان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده 3 درصد اعتبارات قراردادهای نفتی و گازی وزارت نفت در استان بوشهر به اجرای طرح‌های عمرانی در محیط پیرامونی این طرح ‌ها اختصاص می‌یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پروژه احداث بزرگراه عسلویه - بندر خمیر (استان هرمزگان) 26 کیلومتر آن حدفاصل بزباز-بندو در استان بوشهر واقع شده که از این میزان تاکنون 19 کیلومتر آن انجام شده است.
فرزاد رستمی افزود: از 19 کیلومتر یاد شده 16 کیلومتر عملیات لایه نخست آسفالت آن انجام سه کیلومتر دیگر نیز در آستانه عملیات آسفالت قرار دارد.
وی گفت: قرارداد جدید پیش بینی شده برای آغاز عملیات اجرایی 2 کیلومتر برای اتصال موقت 19 کیلومتر بزرگراه احداثی به محور قدیم عسلویه -بندرعباس است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: 2 کیلومتر انتهایی بزرگراه عسلویه - بندر خمیر واقع در استان بوشهر و پنج کیلومتر این محور در عسلویه اکنون مهیای رفتن زیر بار ترافیک است که در صورت انتقال مرکز ایست و بازرسی نیروی انتظامی این مهم بزودی محقق می شود.
رستمی ادامه داد: احداث ساختمان فرمانداری عسلویه نیز اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ادامه عملیات اجرایی آن باید اعتبار جدید برآورد و تامین شود.
وی گفت: پس از برآورد جدید اعتبار باید با تامین معادل یک سوم اعتبار موردنیاز آن پیمانکار جدید انتخاب شود.
رستمی ادامه داد: ساختمان بخشداری چاه مبارک نیز اعتبار مورد نیاز آن 12 میلیارد ریال پیش بینی شده که با توجه به اینکه پیمانکار به دلیل نبود نقدینگی ترک پیمان کرده باید پیمانکار جدید برای اجرای این طرح انتخاب شود.
وی بیان کرد: تحقق این مهم تامین نقدینگی برای اجرای این طرح به میزان پنج میلیارد ریال است.

** منطقه ویژه پارس جنوبی به تکمیل طرح های آبرسانی عسلویه کمک اعتباری کند
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان عسلویه گفت: مخزن ذخیره آب بندو سال گذشته با تامین اعتبار از محل سفر سال 1390 مقام معظم رهبری به شهرستان آغاز شد و اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مسعود حسن آبادی افزود: مخزن تامین فشار روستای چاه مبارک احداث شده و با توجه به گستردگی این شهر باید مخزنی جدید برای تقویت فشار در محله بالا دست چاه مبارک احداث شود.
وی گفت: برای اجرای طرح های حوزه آب و فاضلاب روستایی تاکنون از اعتبارات منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی استفاده نشده که با توجه به محدودیت اعتباری باید از این ظرفیت با هدف تسریع در روند اجرای طرح ها استفاده شود.

** برخی مشترکان در عسلویه هر 4 روز یکبار آب دارند
مدیرامور و آب و فاضلاب شهرستان عسلویه گفت: عملیات اجرایی مخزن ذخیره آب چهار هزار مترمکعبی نخل تقی به اتمام رسیده و اکنون بصورت آزمایشی در مدارقرار گرفته است.
سید عارف تقوی افزود: این طرح با توجه به محل احداث در ذخیره و تقویت آب مناطق بالادست شهر نخل تقی نقش اساسی ایفا می کند.
وی گفت: برای این طرح 60 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که از این میزان تاکنون 55 میلیارد ریال به پیمانکار طرح پرداخت شده است.
تقوی با اشاره به مشکل کم آبی در شهرهای عسلویه و نخل تقی اظهار داشت: مصرفه بی رویه و بی ضابطه عمده مشکل در تامین آب شرب شهروندان شهرهای عسلویه و نخل تقی است.
وی یادآور شد: با توجه به کمبود آب انتظار داریم شهروندان این شهر با مصرف قانونمند زمینه پایداری هر چه بیشتر آب را فراهم کنند.
تقوی گفت: اکنون نزدیک به 6 هزار انشعاب آب غیرمجاز در شهرهای عسلویه و نخل تقی وجود دارد که ساماندهی این شمار انشعاب مجاز می تواند در تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان نقش اساسی ایفا کند.
وی افزود: متوسط برای هر مشترک 196 لیتر آب در روز وارد مدار می شود ولی به دلیل نصب پمپ های بزرگ و مصرف بی رویه برخی مشترکان، برخی دیگر با مشکل تامین آب مواجه هستند.
تقوی بیان کرد: در شهرهای نخل تقی و عسلویه 80 درصد مشترکان در هر چهار روز 2 روز آب دارند و 20 درصد مشترکان نیز هر چهار روز یکبار آب دارند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه گفت: با هدف تامین آب شرب مورد نیاز این شهرستان باید روند اجرای آب شیرین کن عسلویه تسریع شود.

**پس از پنج سال هنوز برخی دستگاه های اجرایی در عسلویه مستقر نشده اند
حسن علیزاده ادامه داد: با گذشت نزدیک به پنج سال از عمر شهرستان شدن عسلویه نماینده دستگاه های اجرایی استان در عسلویه مستقر نشدند که این امر مشکلات زیادی را برای ساکنان شهرستان عسلویه ایجاد کرده است.
وی گفت: در عمده موارد شهروندان عسلویه باید برای انجام کار اداری خود به شهرستان کنگان رجوع کنند که این امر مدت زمان زیادی را از آنها می گیرد.
علیزاده تاکید کرد: در این ارتباط باید زمینه استقرار نمایندگی دستگاه های اجرایی استان در شهرستان عسلویه فراهم شود.
وی با اشاره به برنامه منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی اظهار داشت: این منطقه برنامه جذب 200 نیروی آتش نشان را دارد که در این ارتباط انتظار داریم زمینه استخدام نیروی های بومی شهرستان عسلویه فراهم شود.

** احداث زیرساخت های آموزشی و ورزشی و ایجاد اشتغال درخواست شهروندان نخل تقی است
رئیس شورای شهر نخل تقی گفت: احداث زیرساخت های آموزشی و ورزشی و ایجاد اشتغال از درخواست های اصلی شهروندان این شهر است.
بوهندی نجفی گفت: با توجه به استقرار شرکت های صنعتی فراوان در منطقه وجود نیروی بیکار زیبنده شهر نخل تقی نیست و باید زمینه اشتغال آنها فراهم شود.
وی افزود: برای ایجاد 50 فرصت شغلی از اداره کل شیلات استان بوشهر نیز انتظار است با صدور مجوز احداث مرکز عرضه ماهی و میگو در نوار ساحلی شهر نخل تقی موافقت کند.
نجفی گفت: با توجه به آلایندگی ناشی از فعالیت شرکت های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت ها نباید تنها به درآمد زایی صرف اکتفا کنند بلکه باید به تحقق پیوست های فرهنگی و سلامت نیز که گامی مهم در جهت توجه به مناطق پیرامونی صنایع است توجه جدی داشته باشند.
رئیس شورای شهر علسویه گفت: با توجه به همجواری عسلویه با دریا باید زمینه احداث هر چه سریع تر آب شیرین کن موردنیاز شهرستان فراهم شود.
محمد خواجه افزود: در مقطعی شرکت های مستقر در منطقه با تامین هزینه کامل احداث این مرکز موافقت کردند ولی تاکنون این مهم به دلیل آنچه که عدم مکان یابی مناسب عنوان شده تحقق پیدا نکرده است.
وی افزود: سال گذشته در جریان دور نخست سفرهای شهرستانی استاندار بوشهر مقرر شد پلاژ بانوان این شهر با 20 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شود که انتظار داریم تخصیص بودجه این پروژه بزودی تحقق پیدا کند.
رئیس شورای اسلامی شهر چاه مبارک نیز گفت: تجهیز زمین فوتبال این شهر به چمن مصنوعی از خواسته های اصلی جوانان این شهر است که انتظار داریم با اجرا این پروژه موافقت شود.
یوسف جمالی ادامه داد: بخش چاه مبارک 10 روستا و یک شهر را در خود جای داده که با این شمار روستا و شهر باید نسبت به احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال چاه مبارک باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

** خواسته های مردم نباید باعث فرصت طلبی دشمنان شود
استاندار بوشهر گفت: در مسیر تحقق خواسته های بحق مردم باید هوشیار باشیم نارضایتی ها محل پیاده سازی هدف های شوم دشمن نشود.
عبدالکریم گراوند افزود: امروز امنیت مطلوب و پایداری در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که همگان باید با پاسداری از این موهبت الهی قدردان آن باشیم.
وی بیان کرد: وجود برخی مشکلات در کشور باعث شده دشمن بیش از هر زمان دیگری به فکر دسیسه علیه نظام جمهوری اسلامی باشد در چنین شرایطی هوشیاری مردم در مقابل این توطئه ها ضروری است.
گراوند تاکید کرد: در چنین شرایطی اتحاد، انسجام و برادری لازمه جامعه اسلامی است و در عسلویه پایتخت انرژی کشور این مهم بخوبی در بین شیعه و برادران اهل سنت نمایان است.
وی تاکید کرد: عسلویه با داشتن ظرفیت‌های مهم و همزیستی مصالحت آمیز مردم همیشه در صحنه، به عنوان نماد وحدت، انسجام و برادری و صبوری است.
استاندار بوشهر ادامه داد: هرچند عسلویه دارای ظرفیت های مهم در بخش‌های مختلف نفت، گاز و صنایع پتروشیمی است ولی در کنار این قابلیت ها باید به مسائل و مشکلات جامعه پیرامونی آن توجه ویژه شود.
وی یادآور شد: تامین آب آشامیدنی از خواسته های اصلی مردم شهرستان عسلویه است که با توجه به صدور مجوز احداث آب شیرین کن مکان یابی آن توسط محیط زیست آغاز شده است.
استاندار بوشهر در باره اشتغال جوانان شهرستان عسلویه گفت: هرچند این شهرستان کمترین نرخ بیکاری را در استان دارد ولی باز هم وجود جوانان فاقد شغل زیبنده این منطقه نیست.
وی با تاکید بر سرعت بخشی احداث بیمارستان 32 تخت خوابی سپاه در چاه مبارک شهرستان عسلویه گفت: بهره برداری از این مرکز درمانی نقشی مهم در ارتقای شاخص خدمات درمانی در این شهرستان دارد.
گراوند بیان کرد: وزارت نفت با شیوه نامه جدید خود توجه خاصی به تحقق مطالبه مردم شهرهای میزبان صنایع نفت، گاز و پتروشمی دارد.

** حل آلایندگی های زیست محیطی عسلویه ضروری است
استاندار بوشهر، توجه به حل مسائل زیست محیطی و آلایندگی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: برای برطرف شدن مشکلات زیست محیطی در عسلویه ناشی از سوزاندن گازهای مشعل پارس جنوبی برنامه ویژه‌ای تدوین و عملیاتی می‌شود.
گراوند، مهار گاز فلرهای فازهای پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برای این مهم وزارت نفت طرح‌هایی مهم در دست اجرا دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال 1388 تا 1392، یکهزار و 440 میلیارد ریال از محل اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان بوشهر پرداخت شده که این رقم در سال های 92 تا 97 به یکهزار و 720 میلیارد ریال افزایش یافته است.
استاندار یادآور شد:از این میزان اعتبار توزیع شده چهار هزار و 500 میلیارد ریال سهم شهرستان عسلویه بوده است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.