به گزارش ایرنا، محمد خالدی روز شنبه در نشست شورای اداری این استان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد، افزود: معضل بیکاری که امروز به یکی از مهمترین مشکلات کشور تبدیل شده است به اشکال ساختاری و بروکراسی اداری باز می گردد که این موضوع با دستورالعمل برطرف نمی شود.
وی ادامه داد: برای صدور مجوز کسب و کار در کشورهای پیشرفته ظرف 24 ساعت، در کشورهای همسایه یک هفته و در ایران 6 ماه طول می کشد و همین موضوع فرایند جذب تسهیلات و توسعه مشاغل را با مشکل مواجه کرده است.
خالدی با اشاره به شرایط کشور در زمان کنونی، تصریح کرد: در شرایط حاد و سختی قرار داریم و مدیران مکلفند این شرایط را بدرستی درک کرده و دولت را برای عبور از این تنگنا یاری دهند.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط خاص برخی پیمانکاران ادامه طرح ها را متوقف کرده اند و این موضوع مشکلاتی را در خدمات رسانی به مردم ایجاد کرده که ضروری است برای این مشکل چاره اندیشی کرد.
خالدی لازمه توسعه روستایی را ایجاد جاذبه در مناطق روستایی دانست و گفت: برای تحقق این منظور باید سند توسعه روستاهای کشور متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های این مناطق تدوین شود.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: بحران بیکاری منجر به افسردگی جوانان شده است و هم مجلس و هم دولت هم و غم خود را برای رفع این مشکل به کار گرفته اند.
علی کاظمی باباحیدری با انتقاد نسبت به عملکرد ضعیف استان در جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری افزود: حدود 2 سال از اجرای این برنامه در کشور می گذرد و هنوز هیچ اقدام شایسته ای در این حوزه انجام نشده است.
وی با تاکید بر اصلاح طرح توسعه مشاغل روستایی و عشایری، تصریح کرد: ضروری است در این طرح پتانسیل ها و رسته های شغلی هر منطقه ای متناسب با همان روستا شناسایی شود.
به گزارش ایرنا، از مجموع 3 هزار میلیار ریال تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری، 260 میلیارد ریال جذب شده که در مقایسه با استانهای دیگر عملکرد ضعیفی گزارش شده است.
نشست شورای اداری با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها برگزار شد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.