به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهار شنبه در نشست هم اندیشی شوراهای شهر و روستا زنان استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: از یک هزار و 600 دهیار استان فقط 107 نفر معادل هفت درصد دهیاران زن است.
بازوند در ادامه اظهار داشت: زنان دارای قابلیت بسیاری در برنامه ریزی، دقت نظر و عامه المنفعه عمل کردن برای توسعه استان هستند.
او وظیفه شوراهای روستا و شهر را بیان و حل مشکلات محلی دانست و افزود: اعضای شوراهای روستا و شهر استان در دوره پنجم باید تمام اهتمام و تلاش خود را صرف جذب سرمایه گذاران و حل موانع سرمایه گذاری کنند.
استاندار کرمانشاه فعالیت در جذب گردشگر و معرفی جاذبه های گردشگری استان را یکی از محورهای مهم توسعه با توجه به قابلیت و ظرفیت خوب طبیعی و تاریخی استان دانست و گفت: بانوان عضو شوراها توانای بالایی در معرفی مناطق گردشگری و همچنین صنایع دستی بومی دارند.
وی همچنین گفت: از فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان خواسته است در راستای استفاده از ظرفیت و قابلیت خوب بانوان، حداقل یکی از معاونان خود را از میان بانوان نخبه و توانمند انتخاب کنند.
بازوند، توسعه و رونق استان را منوط به اتکا به ظرفیت ها و قابلیت های درونی استان دانست و گفت: استان کرمانشاه یک استان ثروتمند است و بیشتر مشکلات آن ناشی از ناکارآمدی مدیریتی است.
وی در ادامه گفت: تسهیلات 6 درصد اشتغال روستایی فرصت خوبی برای رونق معیشت روستاییان است که شوراها و دهیاران در این راستا باید به مردم آگاه سازی کنند.
بازوند در ادامه به اختصاص هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: دهیاران و شوراهای روستای این مناطق برای جذب این سرمایه عظیم تلاش مضاعف کنند.
استاندار کرمانشاه نگه داشتن جمعیت و رونق تولیدات روستا را با آموزش مردم ممکن دانست و گفت: یکی از مهم ترین وظایف شوراها و مسئولان اجرایی باید آموزش مردم برای مقابله با بلایای طبیعی و تولید باشد.

** توسعه روستاها باید درون زا باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست در پاسخ به طرح مشکلات اعضای شوراهای روستا و شهر گفت: توسعه و رونق هر شهر و روستایی باید براساس ظرفیت و توان اقتصادی آن دیده شود، نمی شود کارخانه یا شرکتی در منطقه ای احداث کرد که مواد اولیه تولید آن از جای دیگر تامین شود.
مهراد سالاری، شوراهای شهر و روستا را نمایندگان و منتخبان مردم دانست و گفت: شوراها رابط بین مردم و دولت در محل و حوزه انتخابی خود هستند و باید برای حل مشکلات و مطالبات مردم محله خود رایزنی، طرح و ایده و اجرا داشته باشند.
وی در ادامه وظیفه شوراهای شهر و روستا را ارتقا بهبود زندگی حوزه انتخابی خود دانست و گفت: شوراها منابع اصلی برنامه هایشان را از مردم می گیرند، بنابراین باید نهایت دقت و برنامه ریزی را برای حل مشکلات مردم به خرج دهند.
سالاری همچنین از شوراها خواست که برای انجام امور براساس اهمیت موضوعات و مشکلات اولویت بندی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان گفت: استانداری برای حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اهمیت ویژه ای قائل است و برای سال 97 برنامه هایی از جمله انتخاب معاون فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی از میان بانوان در دست اجرا دارد.

** 760 میلیارد ریال بودجه دهیاری های استان کرمانشاه
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست بودجه دهیاری های استان در سال گذشته را 760 میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به سال 95 تقریبا چهار برابر شده است.
امیر خسروانی، با قدردانی از بانوان عضو شوراهای روستایی مناطق زلزله زده گفت: زنان شوراهای روستایی مناطق زلزله زده در توزیع اقلام و خدمت رسانی عملکرد درخشانی از خود نشان دادند.
وی زنان را بسیار فعال، پرتلاش و دقیق در انجام امور روستایی دانست و گفت: 103 بانوی عضو شوراهای روستایی استان کرمانشاه است که با توجه به ظرفیت و قابلیت زنان در برنامه ریزی مالی و برنامه ریزی اجرایی این تعداد بسیار کم است.
خسروانی توجه به مشارکت و حضور بانوان در عرصه های مختلف روستایی را یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت حضور بانوان روستایی را در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ورزشی به جد دنبال می نند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 14 شهرستان، 32 شهر و 2 هزار 600 روستا دارد.
3209/6088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.