در این بازدید 3 ساعته فرمانده ناحیه بقیه الله (عج) شیراز پیرامون طرح محرومیت زدایی که در سال جاری در دستور کار سپاه فجر استان است، توضیح داد.

سرهنگ محمد جعفر دوستدار با بیان این که خدمت رسانی به 15 محله محروم در شیراز مدنظر است، ‌افزود: از این 15 محله 9 محله شامل سنگ سیاه، کوزه گری، ده پیاله، ‌شیخ علی چوپان،‌ مهدی آباد، کرونی و ... در محدوده جغرافیایی سپاه ناحیه بقیه ا... (عج) شیراز قرار گرفته و برای این منظور در قسمت عمرانی بودجه هایی اختصاص داده شده و استارت کار زده شده است.

در حوزه امور غیر عمرانی شامل توزیع سبد معیشتی کالا، لوازم تحریر، جهیزیه، سبد ورزشی، کمک به تجهیزات مدارس و مساجد، ‌تهیه و توزیع البسه و غیره نیز مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص داده شده که امیدواریم صد درصد این اعتبارات تامین شود تا بتوانیم کمک های ویژه ای به نیازمندان ارایه دهیم.

این مقام سپاهی در مورد کارهای عمرانی شامل احداث و تکمیل مسجد، ساخت منزل برای محرومان، مرمت منازل،‌ انشعابات فاضلاب خانه های محلات، آبرسانی به منازل، تامین زمین ورزش روباز، احداث خانه عالم، احداث کارگاه های اشتغالزایی، ‌احداث و تکمیل کانون ترک اعتیاد و غیره که در دستور کار است نیز گفت: سپاه از این برنامه ها دو هدف را دنبال می کند؛ اول کمک به دیگر مسئولان برای توجه بیشتر به نیازهای مردم و خدمت رسانی به آن ها و دوم همراهی با مسئولان شهری که زمینه بیشتری برای آسایش مردم محروم این محلات فراهم آورند، ضمن این که هم اکنون مانع ساخت سرپناه برای محرومان تامین زمین است که امیدواریم این مساله به اضافه تامین زمین برای احداث سالن های ورزشی حل گردد.

گزارش خبرنگار ما می افزاید، قبل از عزیمت به این محلات،‌ فرمانده سپاه ناحیه بقیه ا... (عج) شیراز از برگزاری نمایشگاه «راه های میانبر» به مدت 3 روز در شیراز خبر داد.

سرهنگ دوستدار مناسبت برگزاری این نمایشگاه را روز جهانی مسجد که همه ساله در 31 مرداد ماه برپا می شود ذکر کرد و افزود: در سال 1248 مسجدالقصی توسط صهیونیست ها به آتش کشیده و به پیشنهاد ایران این روز به نام روز مسجد نام گذاری شد.

وی اضافه کرد: از چند سال قبل ناحیه سپاه بقیه ا... (عج) شیراز این روز را گرامی می دارد و امسال به پیشنهاد دوستان اتاق هیات اندیشه ورز ناحیه نمایشگاه «راه های میانبر» به مدت سه روز از شنبه تا دوشنبه 28،‌27 و 29 مرداد ماه در مسجد تاریخی مشیر واقع در محله سنگ سیاه برگزار می شود. هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج گفتمان مسجد محور با ارایه الگوهای موفق به مساجد شیراز و استان و توجه دادن نگاه ها به سمت مسجد با عنوان نسخه شفا بخش و توجه به کارهای مسجد طراحی شده است.

به گفته سرهنگ دوستدار، برای شرکت در این نمایشگاه از مساجد برتر کشور از قبیل مسجد صنعتگران مشهد، ‌مشیری تهران،‌ امام حسین (ع) جهرم و دیگر مساجد و مجموعه طلیعه ظهور از اهواز به اضافه تولید محتوای برتر در حوزه مسجد دعوت شده است و تلاش بر این است که انتقال تجربه ها اتفاق بیفتد. در حاشیه این نمایشگاه نیز کارگاه های مختلفی به عنوان خلاقیت در مسجد، دولت محله، مدرسه در مسجد و مدیریت مسجد برپا می گردد و از فعالان عرصه مسجد تقدیر و تجلیل می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 989816
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.