علیرضا فرخی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این 9دستگاه خودرو حامل 729راس دام سبک غیرمجاز بودند.
وی ادامه داد: هر گونه حمل‌ و نقل دام فاقد مجوز بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع است و در صورت مشاهده موارد نسبت به توقیف خودرو و دام‌ های مذکور در محل پست قرنطینه این شهرستان اقدام خواهد شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده بیان کرد: دام‌های توقیفی بنا بر قوانین و آیین‌ نامه‌های اجرایی در صورتی که کشتار آنها مجاز تشخیص داده شود برای ذبح به کشتارگاه اعزام و طبق ضوابط قانونی در مورد آنها اقدام خواهد شد.
وی افزود: دام‌ هایی که امکان کشتار نداشته اند پس از طی دوره قرنطینه و اخذ گواهی سلامت از دامپزشک معتمد و همچنین هویت دار شدن دام‌ها (پلاک کوبی) عودت داده شده‌اند.
رئیس اداره دامپزشکی آباده بیان کرد: حمل غیرمجاز دام سبب انتشار بیماری‌های واگیر دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین موجب تهدید امنیت بهداشت عمومی می‌شود.
فرخی با بیان اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابه جایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود.
وی گفت: هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوزهای لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است و با توجه به خطر بالقوه دام غیرمجاز در گسترش بیماری های مختلف دامی بالاخص بیماریهای مشترک بین دام و انسان، اداره دامپزشکی شهرستان آباده با هر گونه حمل و نقل غیر مجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.
آباده در 274 کیلومتری شمال شیراز است.
9864 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.