علیرضا زینلی دوشنبه در گفت ‌و ‌گو با ایرنا تعداد کاروان‌های استان فارس را در سال جاری 26 کاروان عنوان کرد و افزود:3630 نفر در قالب این کاروان‌ها به حج اعزام می‌شوند و امسال دو کاروان از استان یزد و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد مهمان ما در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برای انتقال به عربستان هستند.
وی اعلام کرد: مشتاقان حج از دهم شهریور و بعد از ایام تشریف وارد مدینه منوره خواهند شد و از 14شهریورماه به سمت موطن اسلامی مراجعه خواهند کرد.
معاون منطقه 2 مدینه منوره که خود هم‌اکنون در این شهر به سر می‌برد، بیان داشت: بحمدالله تا این لحظه حج آرام و روانی را دنبال می‌کنیم و مهمترین توصیه به مشتاقان حج رعایت قوانین در عربستان است و آنچه همه کشورها ملزم به رعایت آن هستند موضوع انجام تشریفات فرودگاهی است.
زینلی اضافه کرد: انگشت‌ نگاری و بعضاً عکسبرداری توسط پلیس فرودگاه مستلزم کمی صبر و حوصله است و مشتاقان حج باید آمادگی آن را داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه افراد اعزامی به عربستان حتماً در انجام برنامه‌های حج گوش به فرمان مدیر و روحانی کاروان باشند، اظهار داشت: رعایت وقت و نظم بسیار حائز اهمیت است و هموطنان گرامی باید دقت کافی داشته باشند.
مدیرکل حج و زیارت استان فارس همچنین گفت: طول مدت سفر مشتاقان حج از استان فارس از 28 روز تا 34 روز است و بیشترین مدت اسکان این افراد در مکه مکرمه است و حدوداً 4 الی 5 شب در مدینه خواهد بود.
زینلی با بیان اینکه بازگشت زائران از تاریخ 14 شهریور ماه لغایت 31شهریور ماه است، عنوان کرد: کاروان‌ها در تاریخ‌های یادشده از فرودگاه مدینه به سمت فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز منتقل خواهند شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.