به گزارش ایرنا سرهنگ اکبر خسروی، شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: با هدف صیانت از زائران ایرانی، پلیس فرودگاه استان فارس با استفاده از دستگاه ایکس ری، دستگاه کاوشگر بدن، دستگاه مواد یاب، بهره گیری از پرسنل مجرب و با انجام بازرسی های دقیق، از خروج مواد مخدر و انتقال آن به کشور عربستان جلوگیری می کند.
وی افزود: برابر تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان حج و زیارت، کشف مواد مخدر شامل قرص ترامادول و متادون و به هر میزان در گیت بازرسی پلیس فرودگاه، موجب محرومیت فرد از سفر معنوی حج، توقیف گذرنامه و همچنین تشکیل پرونده برای او و تحویل به مرجع قضایی خواهد شد.
خسروی ادامه داد: ضرورت ندارد زائران داروهای اضافی و یا خوراکی زیاد همراه داشته باشند و دارو هایی از جمله اکسپکتورانت، استامینوفن، متیل فسفات، هیدومفین، دیازپام، لرازپام، متادون و ترامادول جزو داروهای صنعتی است و به همراه داشتن آن از نظر کشور عربستان جرم محسوب می شود.
این مقام انتطامی بیان کرد: فهرست دارو های غیر مجاز تحویل مدیر کاروان ها شده است و زائران می توانند این فهرست را تهیه کنند و از آوردن این نوع داروها به ویژه شیرین بیان که شباهت ظاهری آن برای کشور عربستان ناشناخته است خودداری کنند.
خسروی افزود: زائران می توانند داروهای مورد نیاز خود را از مراکز درمان در شهرهای مدینه و مکه که از قبل پیش بینی شده است، تهیه کنند و در صورت ابتلای به بیماری خاص باید نسخه پزشک به همراه داشته باشند.
رئیس پلیس فرودگاه های استان فارس اضافه کرد: همچنین حمل مواد اسیدی، ترشی ها، انواع مایعات، انواع اسپری، کپسول گاز، مواد محترقه آتش زا، اشیای برنده و اسباب بازی به شکل سلاح سرد و گرم به داخل هواپیما ممنوع است.
خسروی گفت: امسال برای نخستین مرتبه، تک بار زائران به نام آنان نصب می شود و هیچ بسته ای بدون نام کشور عرستان پذیرش نمی شود.
وی، از زائران خواست در حفظ و نگهداری مدارک هویتی خود نهایت دقت را داشته باشند و از سپردن وسایلشان به افراد ناشناس پرهیز کنند.
به گفته خسروی، از پانزدهم تا بیست و دوم مرداد ماه جاری، چهار هزار و 200 نفر زائر از استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد از طریق فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز به سرزمین وحی اعزام می شوند.
وی بیان کرد: پذیرش بار زائران حج 48 ساعت قبل از شروع نخستین پرواز انجام می شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.