به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیرکل اجرایی المپیاد و مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: تیم دانشگاه تهران صدرنشین المپیاد فرهنگی ورزشی، دانشجویان دختر کشور شد و دانشگاه شیراز نیز به جایگاه ششم اکتفا کرد.
فرهاد دریانوش افزود: این رویداد فرهنگی ورزشی پس از هشت روز با رقابت حدود دو هزار دانشجوی دختر، در یازده رشته ورزشی، امشب در دانشگاه شیراز به پایان رسید.
دبیرکل اجرایی این المپیاد ورزشی، ادامه داد: ورزشکاران حاضر در این المپیاد، نماینده 90 دانشگاه کشور بودند که در پایان المپیاد، نمایندگان تهران با کسب بیشترین مدال و امتیاز عنوان برترین تیم را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: پس از تهران، دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه دوم ایستاد و به ترتیب دانشگاه های شهید بهشتی، فنی حرفه ای خراسان رضوی و الزهرا جایگاه های بعدی را کسب کردند.
دبیرکل اجرایی این المپیاد گفت: دانشگاه شیراز با 112 دانشجوی دختر در این المپیاد حضور یافت و به عنوان ششم این رقابت ها بسنده کرد.
دریانوش ، با اشاره به برگزاری برنامه ها و مسابقات فرهنگی برگزار شده در این المپیاد ، حضور دانشجویان سراسر کشور در شیراز را فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری شیراز و استان فارس توصیف کرد.
دانشگاه شیراز از دهم تا نوزدهم مرداد ماه امسال نیز میزبان چهاردهمین المپیاد فرهنگی ،ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور خواهد بود.

** نتایج المپیاد چهاردهم دانشجویان دختر
در این دوره مسابقات در رشته تکواندو دانشگاه پیام نور البرز جایگاه اول را کسب کرد و به ترتیب دانشگاه های فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز جایگاه های بعدی را از آن خود کردند.
در رشته تنیس روی میز دانشگاه فردوسی مشهد موفق به کسب مقام نخست و صنعتی امیر کبیر در جایگاه دوم و دانشگاه های تهران و شیراز به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند.
در این دوره مسابقات تیم دانشگاه تهران در رشته بدمینتون توانست جایگاه اول را از آن خود کند و بعد از آن تیم دانشگاه شیراز در جایگاه دوم و صنعتی شاهرود و دانشگاه قم بطور مشترک مقام سوم را کسب کردند.
در رشته شطرنج به ترتیب دختران دانشجوی دانشگاه های تهران، یزد و بوعلی سینا مقام های این رشته را از آن خود کردند.
در رشته دوومیدانی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی جایگاه نخست را از آن خود کرد و بعد از آن دختران دانشجو دانشگاه های اصفهان و بو علی سینا مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
تیم والیبال دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از مسابقات توانست سکوی نخست را از آن خود کند و بعد از آن تیم های دانشگاه شهید بهشتی و تهران به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
در رشته بسکتبال دانشگاه فردوسی مشهد جایگاه اول را از آن خود کرد و دانشگاه الزهرا و تهران مقام دوم و سوم را کسب کردند.
دختران کاراته کار دانشگاه خوارزمی توانستند در این دوره از مسابقات مقام اول را از آن خود کنند و دانشگاه های الزهرا و گیلان بطور مشترک جایگاه دوم را کسب کردند و همچنین کاراته کاران دانشگاه تهران بر سکوی سوم این دوره از مسابقات قرار گرفتند.
در رشته تیراندازی دانشگاه الزهرا مقام اول و به ترتیب دانشگاه های فردوسی مشهد و تهران جایگاه های بعدی را کسب کردند.
دختران هندبالیست دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از مسابقات مقام نخست را از آن خود کردند و دانشگاه اصفهان به کسب جایگاه دوم بسنده کرد و دانشگاه حکیم سبزواری در سکوی سوم قرار گرفت.
شناگران دختر دانشگاه تهران موفق به کسب مقام اول و دانشگاه های شهید بهشتی و فردوسی مشهد جایگاه دوم و سوم رشته شنا این المپیاد ورزشی را کسب کردند.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.