به گزارش ایرنا، مسعود رضایی، پنجشنبه در همایش دهیاران استان فارس در شیراز افزود: وقتی کیفیت زندگی در روستاها پایین باشد و نتوانیم رفاه لازم را برای روستاییان فراهم کنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که روستایی در روستا بماند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر زندگی فرد روستایی در روستا جریان داشته باشد و از آموزش، اشتغال و بهداشت برخوردار باشد به هیچ وجه به شهر مهاجرت نخواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر به گذشته و تاریخ خودمان برگردیم خواهیم دید که اینک یک اتفاق خلاف قبل در حال روی دادن است و روند مهاجرت که در گذشته از شهر به روستا بود امروز از روستا به شهر در حال انجام است.
رضایی ایجاد اشتغال در روستا را بسیار ارزان تر و زودبازده تر از ایجاد اشتغال در شهر دانست و گفت: برای ایجاد یک شغل در پتروشیمی 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است در حالی که ایجاد یک شغل در روستا با 150 میلیون تومان امکان پذیر است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق و توسعه در کشورهای توسعه یافته از روستاها آنها آغاز شده و این مورد را وقتی با کشور خودمان مقایسه می کنیم تفاوت بسیار زیادی بین سطح امکانات و رفاه روستاها و شهرها می بینیم.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.